اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

تعامل با آمریکا یعنی رفتن راه همان ۱۲۰ هزار نفر کوفه

 روایتی تلخ از لشگر کوفه

وی با اشاره به اینکه عمر سعد به ابن‌زیاد پیام داد ما نمی‌توانیم به این لشکر حتی غذا بدهیم، گفت: ابن‌زیاد تمام انبارهای کوفه را مصادره کرد تا هرکسی می‌خواهد برای جنگ با امام حسین(ع) برود، خرما برای خوراک چند روزه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه عمر سعد به ابن‌زیاد پیام داد ما نمی‌توانیم به این لشکر حتی غذا بدهیم، گفت: ابن‌زیاد تمام انبارهای کوفه را مصادره کرد تا هرکسی می‌خواهد برای جنگ با امام حسین(ع) برود، خرما برای خوراک چند روزه داشته باشد.
 
امام جمعه مشهد گفت: برخی جریان‌های سیاسی و سیاسیون سعادت ما را در تعامل با دشمنان خدا می‌دانند و می‌خواهند زندگی برای مردم بشود ارزش و بشویم همان ۱۲۰ هزار نفر مردم کوفه در روز عاشورا، تا زندگی ما وابسته به بنی‌امیه شود و فقط زندگی کنیم.
 خبرگزاری فارس: تعامل با آمریکا یعنی رفتن راه همان ۱۲۰ هزار نفر کوفه/دست از ولایت برداشتن توطئه نابکارانه شیطان است
 
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی روز عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی و در جمع عزاداران حسینی با اشاره به لشکر عمر سعد در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری اظهار داشت: این لشکر متشکل از ۱۲۰ هزار نفر بود، ۱۲۰ هزار نفری که از مردم آن روزگار بودند و تنها عده کمی در اقلیت قرار داشتند که نخست یک عده جزو افراد ضد اسلام، دشمن دین و خدا بودند و به اصطلاح ضدانقلاب محسوب می‌شدند.
 
وی با اشاره به دسته دوم اقلیت افزود: دسته دوم کسانی بودند که سابقه‌دار بودند و در جمع ریزشی‌های حزب پیامبر اکرم(ص) و اهل‌ بیت(ع) به شمار می‌رفتند، بنابراین اکثریت آن ۱۲۰ هزار نفر مردم بودند و خطری که امروز نظام و اسلام را تهدید می‌کند این است که خدای ناکرده یک روزی مردم از این طرف به آن طرف برگردند.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه این لشکر ۱۲۰ هزار نفره آن روز از مردم عراق و کوفه تشکیل شده بودند، اضافه کرد: اینها افرادی بودند که پیامبر اکرم(ص) را به خوبی می‌شناختند و در مدت پنج سال حکومت حضرت علی(ع) زندگی می‌کردند؛ سئوال اینجا مطرح می‌شود که آنها برای جنگ با امام حسین(ع) به دنبال چه چیزی بودند و در این راستا شناخت این افراد بسیار مهم است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عبرت‌های عاشورا، تبیین کرد: ۱۲۰ هزار نفر برای حال حاضر رقم بزرگی به شمار نمی‌آید، اما در آن روز که بزرگترین شهر عراق جمعیتی به ۱۰۰ هزار نفر نمی‌رسید تعداد بسیار زیادی بود و شامل مردمی می‌شد که از عشایر، اطراف و مردم کوفه آمده بودند و تنها این ۱۲۰ هزار نفر برایشان زندگی‌ کردن مطرح بود و می‌خواستند زندگی کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: آنها می‌خواستند در عین امنیت و آرامش کاسبی و خانواده خود را تأمین کنند در حالی که همه می‌دانستند صاحب منصب نمی‌شوند، بنابراین به این نتیجه رسیده بودند که زندگی‌ کردن در سایه بنی‌امیه یعنی اینکه وابسته بنی‌امیه شوند و به عنوان دشمن بنی‌امیه قلمداد نشوند و برای اینکه ثابت کنند و به مخالفان او تبدیل نشوند آمدند و با پسر فاطمه(س) جنگیدند.
 
وی با اشاره به اینکه عمر سعد به ابن‌زیاد پیام داد ما نمی‌توانیم به این لشکر حتی غذا بدهیم، گفت: ابن‌زیاد تمام انبارهای کوفه را مصادره کرد تا هرکسی می‌خواهد برای جنگ با امام حسین(ع) برود، خرما برای خوراک چند روزه داشته باشد.
 
امام جمعه مشهد تشریح کرد: اگر بنا شد خدای ناکرده روزی در نظام و مردم ما این موضوع که ما می‌خواهیم زندگی کنیم و کاری به نظام، انقلاب و ولایت نداریم و باید به غرب و آمریکا وابسته شویم آن روز روزی است که مردم ما به لشکر عمر سعد درآمده‌اند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: تحریم‌ها، اقتصاد ما را به این دلیل نشانه گرفته است تا این مطلب را در مردم جای بیندازد که اگر می‌خواهید زندگی کنید باید از ولایت، نظام و رهبری دست بردارید و این یعنی توطئه نابکارانه شیطانی.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عاشورای ما باید عاشورای کاربردی برای امروز ما باشد، تأکید کرد: لااقل سعی کنیم اگر در لشکر امام حسین(ع) نیستیم، جزو لشکر عمر سعد هم نباشیم و لشکر عمر سعد را به خوبی بشناسیم و نگوییم به سر انقلاب، نظام و رهبری هرچه بیاید و ما می‌خواهیم فقط زندگی کنیم و ارتباط بین‌المللی اقتصادی داشته باشیم و با قدرت‌‌های دنیا، غرب و آمریکا ارتباط داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه تمام لشکر عمرسعد نماز می‌خواندند و حتی برخی خوارج نیز روزه می‌گرفتند، یادآور شد: اینکه برخی از فقها روزه گرفتن در روز عاشورا را دارای کراهت می‌دانند به این دلیل بود که عده‌ای از لشکر عمرسعد روزه گرفته بودند، بنابراین اگر بخواهیم دنبال قدرت‌های دنیا، غرب و آمریکا برویم دیگر دنبال دین و اسلام نمی‌توانیم برویم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر مردم ما روزی بگویند ما که نماز می‌خوانیم، روزه می‌گیریم و حج می‌رویم اما می‌خواهیم زندگی کنیم یعنی به آمریکا و غرب وابسته شویم؛ به دنبال آمریکا و غرب رفتن یعنی پسر فاطمه(س) را تنها گذاشتن و یعنی از اصول اسلام و ارزش‌های دین دست برداشتن.
 
علم‌الهدی عنوان کرد: حرف‌هایی که امروز بعضی جریان‌های سیاسی و سیاسیون ما می‌زنند و تمام سعادت ما را در طی تعامل با دشمنان خدا می‌دانند، می‌خواهند زندگی برای مردم ما بشود ارزش و به این معنا که بشویم همان ۱۲۰ هزار نفر، تا زندگی ما وابسته به بنی‌امیه شود و بتوانیم فقط زندگی کنیم.
 
وی با بیان اینکه اینگونه نیست که در روز عاشورا فقط بر مصائب حضرت اشک بریزیم، گفت: زندگی ما باید عاشورای کاربردی باشد و تا آنجایی بایستیم که امام حسین(ع) ایستاد.
 
امام جمعه مشهد در پایان توضیح داد: چند زیارت عاشورا داریم و بنا به گفته علامه مجلسی، زیارت ناحیه نیز زیارت عاشوراست و اینکه چرا می‌گویند زیارتی که امام زمان(عج) خوانده‌اند، علت این است که در این زیارت شهادت امام حسین(ع) به گونه‌ای تصویر شده است که در هیچ مقتلی نیست، هیچ مورخی نگفته است و می‌گویند زیارت ناحیه مقدسه و بخشی از زیارت که سبب شده به امام زمان(عج) نسبت داده شود بخشی است که به عنوان مقتل خوانده می‌شود.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی