اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

امیرمهدی ژوله: اینستاگرامم را می بندم

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

امیرمهدی ژوله: اینستاگرامم را می بندم

امیرمهدی ژوله می‌گوید اگر یکی را دوست داریم لازم نیست به آن یکی فحش بدهیم، اگر افکار و عقاید یک نفر با ما همخوان است به معنی این نیست که آن یکی مزدور است.

به گزارش فرهنگ نیوز، رقابت امیرمهدی ژوله با امین حیایی حالا به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اتفاقی که پیش از هر چیز خود ژوله را متعجب کرده است.

او درباره فضای دو قطبی که بعد از اجرای استندآپ کمدی او و امین حیایی پیش آمده می‌گوید: «ماجرا این است که من ۱۵ دقیقه با انسان نازنینی به نام امین حیایی رقابت کردم ولی این فقط یک مسابقه است. بعد از این ماجرا ما حتما با یکدیگر کار خواهیم کرد و همدیگر را خواهیم دید و رابطه و رفاقت خواهیم داشت. طی این فرایند هم کلی به ما خوش گذشته، چه هنگام اجرا چه پشت صحنه. او کمدی اکت و حرکت اجرا کردم و من کمدی مبتنی بر دیالوگ و کلام. خیلی هم یکدیگر را دوست داریم و رفقای خوبی برای هم هستیم.»

ژوله ادامه داد: این فضاهای دوقطبی یا فضاهای هواداری که دیدم این چند شب پشت اجراهای خندوانه شکل گرفته نقض‌کننده هدف این برنامه است. چند نفر کمدین و بازیگر آمده‌اند و بی‌هیچ مشکلی تصمیم گرفته‌اند در این مسابقه شرکت کنند. امین حیایی حاضر شده با من نویسنده مسابقه بدهد یا علیرضا خمسه حاضر شده با چند جوان رقابت کند. همه منیت‌ها را کنار گذاشته‌اند و در یک مسابقه شرکت کردند تا مفهوم شوخی و خنده را جا بیندازند.»

او با بیان این که هدف اصلی این مسابقه این است که حال همه را خوب کند می‌افزاید: «این مسابقه و کلا برنامه خندوانه می‌خواهد حال آدم‌ها را خوب کند. روحیه بهتری بدهد و لحظه‌ای ما را از فشارهایی که طی شبانه روز با آن روبروییم برهاند. تمام اینها باعث می‌شود حال ما بهتر و دوستی‌های‌مان ماندگارتر شود اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.»

نویسنده سریال «شب‌های برره» ادامه می‌دهد: «نه تنها این اتفاق نمی‌افتد که شاهد توهین و تحقیر هم هستیم. به کسی که به خاطر احترام به پیشکسوت یا هر دلیل دیگری اجرا نمی‌کند توهین می‌کنند، به یک نفر دیگر به بهانه این که آقایان را زیر سئوال را برده توهین می‌کنند، یک نفر باعث حذف یک نفر دیگر می‌شود، باز هم توهین می‌کنند و بدترین فحش‌ها را می‌دهند و من واقعا نمی‌فهمم چرا.»

ژوله درباره شوخی‌‌های خود با خوانندگان در اجرای استندآپ کمدی‌اش هم می‌گوید: «من در اجرایم با چند تن از دوستان خواننده‌ام آن هم در لفافه شوخی کردم اما پیش از هر چیز بزرگترین شوخی را را خودم کردم بعد یک سری دوستان که هواداران آن خواننده هستند می‌آیند و به من توهین می‌کنند، سپس دوستانی که هوادار من هستند می‌آیند و به آنها توهین می‌کنند… خب، راستش ما اصلا برای این چیزها در مسابقه شرکت نکردیم. خندوانه درست شد که این اتفاقات نیفتد. خندوانه درست شد که ما فرهنگ مدارا را یاد بگیریم، این که  می‌شود به جای خشمگین و عصبانی شدن به طنز کشید و نقد کرد.»

او می‌افزاید: «چند کمدین و بازیگر آمده‌اند و سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاقات زندگی‌شان را به شوخی و خنده تبدیل می کنند و آنها را تعریف می کنند تنها برای این که لبخند را بر روی لب مردم بیاورند ولی در نهایت نتیجه این چیزی می‌شود که می‌بینیم و این اتفاق خیلی بد است.»   

او درباره واکنش‌هایی که به اجرای دوم او در مسابقه خنداننده برتر شکل گرفته نیز می‌گوید:‌

«اولین درد منبدفهمی‌است. اتفاق خوبی افتاده چرا باید به چنین جاهایی ختم شود؟ من یک هفته نیست که صفحه اینستاگرامم را باز کردم و خیلی خوشحال شدم که این چنین مورد استقبال قرار گرفت چون در عرض یک هفته ۵۵ هزار فالوئر پیدا کرد و این یک رکورد است اما با اتفاقاتی که افتاده تصمیم گرفته‌ام صفحه‌ام را ببندم.»

ژوله  دلایل این تصمیم را هم چنین عنوان می‌کند: «می‌خواهم صفحه‌ام را ببندم چون اگر در این صفحه نتوانم حرمت خودم و همکارانم را نگه دارم، این صفحه به چه درد می‌خورد؟ اگر نتوانم احترام امین حیایی که با او مسابقه داده‌ام، احترام کسانی که با آنها شوخی کرده‌ام و احترام خودم را حفظ کنم این صفحه به چه دردی می‌خورد؟ اگر قرار است به من، خانواده‌ام، دوستانم، رقیبم و … توهین بشود چرا باید این فضا را داشته باشم. فضایی که نمی‌توانم کنترلش کنم. من این صفحه را ایجاد کردم که ارتباطی با مخاطب داشته باشم و از آنها انرژی مثبت بگیرم و اگر شد لحظات شادی را هم برای آنها خلق کنم نه این این اتفاقات بیفتد.»

 این نویسنده، درباره به وجود آمدن فضاهای دو قطبی در جامعه هم اظهار می‌کند: «ناگهان همه چی دو قطبی و سیاه و سفید می‌شود و این خیلی عجیب است. راستش من توانایی تحلیل این فضا را ندارم ولی شاهدم که ناگهان مثلا فضا دو قطبی پولدار و فقیر می‌شود و مردم در صفحه آدم‌های پولدار حتی به یک دختر مرده فحاشی می‌کنند. یا مثلا فضا ناگهان پرسپولیسی استقلالی می‌شود یا برای دو خواننده چنین اتفاقی می‌افتد و یا مثلا برای دو برنامه تلویزیونی مثل خندوانه و ماه عسل ناگهان فضای دو قطبی شکل می‌گیرد و اینها همه خیلی بد است. به نظرم این فضا توانایی لذت بردن را از ما می‌گیرد هر چند معتقدم این فضاها عمومیت ندارد. یک بخشی از جامعه این شکلی هستند ولی همین تعداد هم می‌توانند آدم‌ها و برنامه‌ها را از اهداف‌شان دور کنند. 

این به حاشیه بردن باعث می‌شود که دست‌اندرکاران امور نیز مثلا در جایی مانند صدا و سیما حساس شوند و اگر فردا روزی کسی بخواهد با کسی یا جایی شوخی کند دست و دل همه می‌لرزد و باعث می‌شود همه دست به عصاتر راه بروند.»

نویسنده «مرد هزارچهره» ادامه می‌دهد: «رسانه‌ها از انحصار در آمده‌اند و همه می‌توانند حرف بزنند و نظرشان را ابراز کنند. این خوب است اما بدی‌اش این است که هیچ کس تعهد و مسئولیت ندارد. مایی که سال‌ها روزنامه‌نگاری و نویسندگی کرده‌ایم می‌دانیم که برای تک تک چیزهایی که می‌نویسیم مسئولیم، ولی در این فضاها هر کس با اسم دروغینی می‌تواند بیاید و حرف بزند. البته این فضاها خیلی نوپاست و به گمانم می‌گذرد. بعد از مدتی این فضاها نیز به آرامش می‌رسد. درست مثل تلفن، اوایل که تلفن آمده بود اولین کاری که با آن می‌کردیم این بود که مزاحم تلفنی شویم. زمان گذشت تا بفهمیم تلفن برای مزاحم شدن نیست، این فضاهای مجازی هم هما پروسه را طی می‌کند.» 

ژوله در پایان می‌گوید: «به هر حال یک مسابقه استندآپ کمدی در یک شبکه‌ای که اصلا برای سرگرمی و تفریح ساخته شده پا گرفته است. برنامه ای که با زحمت و مشقت فراوان و با زحمت های رامبد جوان و تیمش و اطرافیانش به اینجا رسیده است. حالا یک اتفاق جدیدی در ایران دارد می افتد و استندآپ کمدی دارد معرفی می شود. رقابتی شکل گرفته و کمدین های درجه یکی حاضر شدند با امثال من نویسنده مسابقه بدهند. من و امین حیایی فقط دو استند اپ کمدینیم. تنها کارمان این است که بخندانیم نه عقبه ای داریم و نه آمدیم به کسی توهین کنیم. من خواهش می کنم بدون توجه به این که کی قبلا چه کار کرده یا بعدا چه کار می خواهد بکند ۱۵ دقیقه استنداپ را ببینیم و در نهایت به آنهایی که دوست داریم رای بدهیم و به جا افتادن فرهنگ کمدی و طنز کمک کنیم. انقدر سیاه و سفید نگاه نکنیم. اگر یکی را دوست داریم لازم نیست به آن یکی فحش بدهیم، اگر افکار و عقاید یک نفر با ما همخوان است به معنی این نیست که آن یکی مزدور است. کمی با هم مهربانتر باشیم و کمک کنیم خندوانه به هدف اصلی‌اش برسد.

  • سرباز گمنام

امیرمهدی ژوله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی