اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

اوپک: نفت ۱۰۰دلاری تا سال ۲۰۴۰ محقق نمی‌شود

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

اوپک: نفت ۱۰۰دلاری تا سال ۲۰۴۰ محقق نمی‌شود

منابعی در اوپک اعلام کردند:
با توجه به اینکه کاهش بهای نفت به تولید کنندگان خارج از اوپک که تولید برای آنها هزینه بالایی دارد آسیب زده است ، بعید به نظر می رسد قیمتها پیش از سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگردد.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از رویترز ، این منابع افزودند : پیش بینی می شود بهای نفت خام با کند شدن رشد تولید کشورهای خارج از این سازمان با سرعتی که شاید برای رهایی از مازاد عرضه در بازار کافی نباشد ، سالانه حدود پنج دلار افزایش یابد و تا سال 2020 به 80 دلار در هر بشکه برسد.

این منابع اضافه کردند این آمار در گزارش جدید درخصوص راهبرد میان مدت آمده است که نمایندگان کشورهای عضو در وین این هفته درباره آن بحث کردند اما هنوز به طور کامل به تصویب وزیران اوپک نرسیده است. 

این گزارش پیش بینی می کند تولید کشورهای خارج از سازمان اوپک تا سال 2017 نسبت به پیش بینی گذشته حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد و به 58 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد.

این یعنی اوپک عملا می تواند روزانه یک میلیون بشکه در روز نفت بیشتری به بازار عرضه کند که این خبر خوبی برای این سازمان به شمار می رود. 

اوپک سال گذشته به جای اینکه برای افزایش قیمت جهانی نفت تولید خود را کاهش دهد تصمیم گرفت برای حفظ سهم خود در بازار نفت بیشتری به بازار عرضه کند.سهم اوپک در بازار در سالهای گدشته با تولید نفت شیست آمریکا و آغاز تولید از میادین جدید در کشورهایی مانند کانادا و روسیه ، از 40 درصد به 33 درصد کاهش یافت.  

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید رقبای خارج از این سازمان با توجه به کاهش بهای نفت عملا تنها 880 هزار بشکه در روز رشد داشته باشد و به 57 میلیون و 430 هزار بشکه در روز برسد.  

این درحالی است که تولید این کشورها در سال 2014 به میزان یک میلیون و 700 هزار بشکه افزایش یافته و به سطح بی سابقه ای رسیده بود.  

بر اساس این پیش بینیهای جدید برای میان مدت ، اوپک معتقد است رشد عرضه نفت در خارج از این سازمان در دو سال آینده به نصف کاهش خواهد یافت و به رشدی کمتر از سال 2015 خواهد رسید.  

این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی در پیش بینی این ماه خود اعلام کرد انتظار می رود تولید کشورهای خارج از اوپک در سال 2016 با کاهش تولید آمریکا به شدت کاهش یابد.  

یکی از این منابع در اوپک گفت حتی اگر بازار بار دیگر به توازن برسد با توجه به اینکه کاهش بهای نفت به تولید کنندگان خارج از اوپک که تولید برای آنها هزینه بالایی دارد آسیب زده است ، بعید به نظر می رسد قیمتها پیش از سال 2030 تا 2040 به بیش از 100 دلار در هر بشکه بازگردد.  

دهه بین 2030 تا 2040 اولین دوره ای خواهد بود که سهم اوپک در بازارهای جهانی از 33 درصد کنونی به 40 درصد افزایش خواهد یافت و به حدود 40 میلیون بشکه در روز خواهد رسید درحالی که بهای نفت احتمالا حدود 90 دلار در هر بشکه خواهد بود.
  • سرباز گمنام

نفت ۱۰۰دلاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی