اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

رئیس پلیس فتای ناجا خبر داد

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

- دستگیری عامل انتشار شایعه حمله داعش

 - تنها شرط ادامه فعالیت تلگرام در ایران


رئیس پلیس فتای ناجا از دستگیری عامل انتشار شایعه حمله تروریستی داعش در ۲۰ آذر خبر داد و تنها شرط ادامه فعالیت شرکت تلگرام در ایران را انتقال سرورهای این کمپانی به داخل خاک کشورمان عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار کمال هادیان‌فر در نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش تهدیدات داعش در فضای مجازی و انتشار شایعاتی مبنی بر هدف قرار گرفتن ایران در حملات این گروه تروریستی اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی و خصوصا شبکه موبایلی تلگرام اخباری مبنی بر مصاحبه سردمداران گروه تروریستی داعش با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» منتشر شده بود که در آنها تاریخی را به عنوان حمله به ایران ذکر کرده بودند و در ادامه نیز نقل قولی از یکی از سرداران ارشد سپاه در پاسخ به این حملات منتشر شده بود.

 

وی افزود: پلیس با بررسی سریع موضوع موفق شد عامل انتشار این شایعه را که از منشاء داخلی سرچشمه گرفته بود در کمتر از 24 ساعت شناسایی کند.

 

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه این فرد در کمتر از 24 ساعت در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و دستگیر شد،گفت: به دنبال تحقیقات انجام گرفته مشخص شد که این فرد بدون هیچ انگیزه تروریستی اقدام به انتشار این شایعه کرده است.

 

هادیان‌فر در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حملات تروریستی داعش در فضای مجازی نیز گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ حمله جدی در فضای سایبری از سوی داعش علیه ایران انجام نشده است.

 

سردار هادیانفر در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در خصوص نظر پلیس برای فیلترینگ تلگرام اظهار داشت: در هفته‌های اخیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دو جلسه در خصوص بررسی فعالیت نرم‌افزار موبایلی تلگرام برگزار کرد که در جلسه اول به دلیل عدم حضور اکثریت اعضا، این جلسه تشکیل نشد و در جلسه دوم نیز شرح آن توسط سخنگوی این کمیسیون به اطلاع عموم رسید.

 

رئیس پلیس فتا افزود: در حال حاضر این سوال جدی وجود دارد که شرکت‌هایی چون تلگرام، لاین، وایبر، واتساپ و نرم‌افزارهایی از این قبیل که خدمات رایگان ارتباطی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند چگونه کسب درآمد می‌کنند. از این رو با توجه به اینکه بیشترین کاربران تلگرام ایرانی هستند چند نکته از سوی وزارت ارتباطات به این شرکت اعلام شده است و این شرکت ملزم به پاسخگویی به این موارد است.

 

هادیان‌فر ادامه داد: در اولین خواسته ایران از شرکت تلگرام تاکید شده است که با توجه به حجم زیاد کاربران ایرانی این شرکت، تلگرام می‌بایست اطلاعات کاربران ایرانی را کاملا محفوظ نگه دارد. علاوه بر این با توجه به قوانین جهانی بیشترین کاربران شبکه تلگرام در ایران هستند این شرکت باید اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل خاک ایران کنند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین پرونده‌های ما در خصوص فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش فارسی، جرائم اخلاقی و ... در فضای شبکه تلگرام انجام می‌شود و با توجه به این موضوع و قوانین جهانی شرکت تلگرام موظف به انتقال سرورهای خود به داخل کشورمان است.

 

رئیس پلیس فتا، گفت: البته مدیر شرکت تلگرام عنوان می‌کند که به واسطه تحریم ایران قادر به انتقال سرورهای خود به داخل خاک کشورمان نیست و این در حالیست که علیرغم این تحریم‌ها، شرکت تلگرام از فضای سایبری ایران برای فعالیت در کشورمان استفاده می‌کند.

 

هادیان‌فر خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات و پلیس اینترپل در حال پیگیری درخواست‌های ایران از کمپانی تلگرام هستند و این کمپانی در صورت تمایل برای ادامه فعالیت در ایران ملزم است تا سرورهای خود را به خاک ایران منتقل کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: البته پلیس فتا در حال حاضر نیز دست بسته نبوده و با مجرمین فعال در نرم‌افزارهای موبایلی از جمله تلگرام، وایبر و ... برخوردهای لازم را انجام می‌دهد و نمونه‌هایی از این پیش از این به اطلاع عموم رسیده است.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی