اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

عربستان طنز تلخی را برای ظریف رقم زد

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ


لشکر جهانی خادمین تروریسم

 لشکر جهانی خادمین تروریسم


عربستان سعودی تروریست ها را پرورش می دهد، حمایت می کند و در سازمان ملل بر علیه کسانی که بر ضد تروریسم می جنگند قطعنامه به تصویب می رساند.

به گزارش گروه سیاست خارجی فرهنگ نیوز، زمانی که داعش در کشورهای مختلف جهان عملیات تروریستی انجام می دهد و برنامه های فراوانی برای ناامن کردن جهان در دست اقدام دارد، آن سو تر در سازمان ملل، کشوری پیش نویس قطعنامه ای را تنظیم می کند که منافع بین المللی تروریست ها در جهان نیز به رسمیت شناخته شود و آسیب جدی به اعتبار خبیثانه آنها وارد نشود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل دو قطعنامه به تصویب رساند که در یکی از آنها براساس گزارش احمد شهید و پیشنهاد کانادا، ایران در زمینه نقض حقوق بشر محکوم شد و در مورد دیگر به صورت غیرمستقیم، قطعنامه پیشنهادی عربستان سعودی درباره نقض حقوق بشر در سوریه تصویب شد و در آن از نیروهای خارجی درگیر در سوریه خواسته شد که از معرکه خارج شوند. 

 عربستان سعودی قطعنامه‌ای در محکومیت دخالت ایران در سوریه ارائه کرد که در کمیته حقوق بشر سازمان ملل با ۱۱۵ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع به تصویب رسید. این قطعنامه را عربستان سعودی پیشنهاد داده و از حمایت قطر، برخی کشورهای عرب و کشورهای غربی از جمله انگلیس و آلمان برخوردار بود.
 
در این قطعنامه به نام روسیه اشاره نشده، اما در بخشی از آن آمده است که قطعنامه «تمام حملات علیه معارضین میانه‌رو سوری را قویا محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن‌هاست، چراکه این حملات تنها به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نظیر جبهه النصره نفع می‌رساند.» این قطعنامه همچنین خواستار خروج «نیروهای خارجی» از سوریه شده و در این زمینه از ایران و سپاه قدس نام برده شده است. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان، محمد جواد ظریف در واکنش به تصویب دو قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل، آن را طنز تلخ روزگار نامید:«دو قطعنامه‌ای که روز گذشته کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشر تصویب کرد شاید یکی از طنز‌های تلخ روزگار باشد.»
 
باید یادآور شد که کار از طنز تلخ خیلی وقت ها است که گذشته است. دیپلماتی مانند ظریف که به اندازه طول عمر انقلاب اسلامی، تجربه دیپلماسی در جهان را دارد خوب می داند که این نوع رویه ها در سازمان ها و نهادهای بین المللی، واقعیت های عریانی هستند که جای هیچ تردیدی را نسبت به عدم وجود اخلاق، انصاف و حقوق انسانی در میان قدرت های جهانی باقی نمی گذارد. واقعیت هایی که می توان با در اختیار گذاردن "نفت مفت" به کشورهای غربی، آنها را به جبهه مدافعین تروریست ها وارد کرد و رای آنها را خرید. سعودی ها چند سال است با تولید میلیون ها بشکه مازاد مصرف بازار، نفت را مفت کرده اند. حال این کشور حقوق بشر را رعایت کند یا نکند، از شبکه تروریسم جهانی حمایت کند یا نکند، مهم نیست، مهم آن است که سعودی ها در شطرنج جهانی قدرت ها، مهره ای است که کماکان اهداف آنها را به پیش می برد. کشوری که خود را ام القرای جهان اسلام لقب داده، دست در دست صهیونیست ها غاصب سرزمین عربی، بر ضد فلسطینی ها و کشورهای مخالف اسرائیل، ائتلاف کرده است. قدرت های جهانی نمی خواهند موازنه قدرت را در منطقه را برهم بزنند حتی اگر به قیمت حمایت از تروریست ترین دولت جهان، یعنی عربستان تمام شود. 
 
 
می توان گفت، عربستان سعودی برای کشورهای غربی و آمریکا، تهدید چندانی محسوب نمی شود. عربستان، هویت و گفتمان جهانی ندارد. سعودی ها خوراک بازارهای جهانی اقتصادی را به قمیت بسیار ارزانی ارئه می کند. اما در منطقه کشوری وجود دارد که با انقلابش، تحول گفتمانی بزرگی در جهان ایجاد کرد. ایران، یک هویت جهانی و دستور کار جهانی برای خود تعریف کرده و پتانسیل فعال سازی آن را نیز در اختیار دارد. تهدید واقعی برای منافع قدرت های استکباری، ایران است. حال در مقابل قدرت رو به رشد ایران، ائتلافی شکل گرفته که در این ائتلاف کشورهای تروریست خیز و تروریست پرور جمع اند. واقعیت این است که جهان با وجود آنکه نسبت به اقدامات و فعالیت های تروریستی عربستان آگاه است، بازهم از آن حمایت می کند. 
 
آگاهی جهانی نسبت به حمایت بی چون و چرای سعودی ها از تروریست ها در دنیا، مربوط به چندسال ظهور داعش نیست. این رژیم از زمان ظهورش در اویل قرن بیستم، قتل و کشتار را در دستور کار خود قرار داد. ابتدا در مناطق عربستان، مخالفان خود را قلع و قمع کرد و مردم عادی شهرها را نیز از دم تیغ گذراند و سپس با هجوم به کشورهای هم جوار مانند عراق، جنایت هایی بر ضد شیعیان و اماکن مقدس آنها صورت داد. زمانی که آل سعود بر تخت سلطنت تکیه زد، مفتی های وهابی، فتواهای قتل و تکفیر خود را به روز کردند و پیاده نظام تروریسم، به مرور شکل گرفت و به ارتش جهانی تروریسم تبدیل شد. در کوه های تورابورای افغانستان، پول های سعودی طالبان و القاعده را تجهیز کرد. افغانستان در دهه 80 و 90 میلادی به بهشت تروریست های جهان تبدیل شد و غول های تروریستی به نام بن لادن، ملاعمر، ایمن الظهواری، جلال الدین حقانی و... رشد و تقویت شدند. حتی پس از حملات 11 سپتامبر، حمایت از تروریسم توسط دولت سعودی و همکاران خلیج فارسیش، متوقف نشد. 
 
در اسناد مختلفی کمک ها و حمایت های کشورهای عرب خلیج فارس به خصوص عربستان و قطر، موجود است و ایالات متحده آمریکا، کاملا بر آن واقف است. میزان این کمک ها به حدی زیاد است که صدای برخی در آمریکا نیز درآمده است. در یکی از اسنادی که وزارت خارجه آمریکا در آن نسبت به کمک های مالی عربستان به شبکه جهانی تروریست های سنی، اشاره شده آمده است: کماکان مقادیر قابل توجهی از سوی اهداکنندگان در عربستان سعودی، روانه تروریست های سنی در سراسر جهان می شود. نیازمند است تا آمریکا به تلاش های اولیه مورد نیاز برای تشویق عربستان صورت گیرد تا عربستان از جریان پول و وجوه از منابع سعودی به سوی تروریست ها در سراسر جهان جلوگیری کند. عربستان با وجود اقدامات بسیار، به عنوان منبع اصلی مالی القاعده، طالبان و گروها ی تروریست دیگر، باقی مانده است... مبالغ هنگفتی در ایام حج و رمضان به تروریست ها اهدا می شود. (1)
 
 
از این دست اسناد بسیار زیاد است. اگر زمانی اخباری مبنی بر افشای اسناد حمایت کشورهای عربی مانند عربستان در رسانه ها منتشر می شد و تبدیل به یک خبر دست اول می شد، اینک این امر به رویه عادی بدل شده است، چرا که بیشتر سران و مقامات کشورهای جهان و همچنین رسانه ها نسبت به آن آگاهند. اینکه عربستان سعودی با تمامی سوابق ضد حقوق بشری، رئیس کمیته سوم شورای حقوق بشر سازمان ملل شود، با توجه به واقعیات موجود، جای تعجبی ندارد و نمی توان آن را طنز تلخ روزگار نامید. براساس همین واقعیات موجود، عربستان، پیش نویس قطعنامه ضد محور مقاومت تنظیم می کند و پس از چند روز تصویب نیز می شود. حال ایران پیشنهاد گفتگوی تمدن ها را در سازمان ملل مطرح کرد و تصویب نیز شد اما چند ماه بعد در محور شرارت  و آماج تهدیدها و تحریم های بین المللی قرار گرفت. پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراط گری از سوی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل ارائه می شود، اما صف قطعنامه های ضد ایرانی در همان سازمان و نهادهای مربتط، شکل می گیرد. 
 
قطعنامه ای که در سازمان ملل علیه ائتلاف واقعی ضدداعش به تصویب رسید، ادامه آن رویکردی است که بیش از 5 سال است که قصد سرنگونی نظام حکومتی اسد در سوریه را به قیمت جان صدها هزار نفر پیگیری کرده است. این قطعنامه زمانی به تصویب رسید که تروریست ها در سوریه، متحمل شکست های بسیاری از سوی ایران، روسیه و سوریه شده اند. تروریسم در عراق، سوریه و به طور کلی در منطقه، تا سال های سال، باقی خواهد ماند، چرا که جهان به دنبال نابودی ریشه های واقعی آن که در سرزمین عربستان وجود دارند، نیست. حملات داعش در پاریس، تنها تلنگر کوچکی بود که صدای چند بمب زیر گوش سران اروپایی شنیده شد و تن آنها را به لرزه انداخت، اما در سیاست های کلی جهانی، کماکان روند بیمارگونه، تروریست های خوب و بد بدون خدشه به کارش ادامه می دهد. بازی دوگانه برخورد کشورهای غربی با تروریسم، در قطعنامه پیشنهادی سعودی ها متبلور شد و هزینه هایی که آنها در کشورهای خود به خاطر تروریسم پرداخت خواهند کرد، مزد ترسی خواهد بود که عربستان، اسرائیل و آمریکا، بر آتش آن نفت می ریزند. 
 
 
 
منبع: 
 
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی