اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

نامزدهای انتخابات آمریکا: باید ضمن بررسی بستن مساجد، به مسلمانان فشار بیاوریم

حملات اخیر پاریس،‌ که بار دیگر بهانه‌ای برای تشدید اسلام هراسی در غرب شده، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر آن داشته است که بر لزوم «فشار» بر مساجد و مسلمانان در این کشور تاکید کنند.


خبرگزاری فارس: نامزدهای انتخابات آمریکا: باید ضمن بررسی بستن مساجد، به مسلمانان فشار بیاوریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سوءاستفاده از حملات تروریستی اخیر در پاریس برای تشدید اسلام هراسی در غرب،‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گویند باید بستن مساجد را «بررسی» و به ائمه مساجد فشار آورد.

حملات اخیر در پایتخت فرانسه که بر اساس آمارهای رسمی تاکنون 132 کشته برجای گذاشته، با محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شده و کشورهای اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای مختلف اسلامی هم انزجار خود را علیه حملات پاریس اعلام کردند.

کشورهای اسلامی از جمله ایران این حملات تروریستی را که داعش مسئولیت آن را پذیرفته،‌ «حمله به انسانیت» خوانده و همدردی خود را با قربانیان فرانسوی اعلام کردند.

اما با توجه به فضای اسلام هراسی در غرب، این بار هم برخی رسانه‌ها و مقامات غربی در آتش اسلام هراسی در غرب دمیده و حتی ادعاهایی علیه مسلمانان محرح کرده‌اند.

فضای اسلام هراسی در غرب سبب شده که از فردای حملات پاریس اخباری مبنی بر حملات به مساجد و تلاش برای آتش زدن آنها در کانادا،‌فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی مخابره شده است.

در همین راستا،‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم به بهانه حملات پاریس اظهارات و مواضع ضد اسلامی خود را روشن‌تر بیان کردند.

به گزارش نیویورک تایمز،‌ «دونالد ترامپ»،‌ «بن کارسون» و «جب بوش» سه نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا اظهاراتی در این باره مطرح کردند.

دونالد ترامپ که ماه گذشته میلادی در اظهاراتی گفته بود مشکلی با تعطیلی و بستن مساجد در آمریکا ندارد،‌ روز دوشنبه(دیروز) در این باره گفت: «من از انجام این کار نفرت دارم اما این کاری است که شما قویا باید آن را بررسی و مطالعه کنید چرا که برخی از ایده‌ها و نفرت از این مناطق برمی‌خیزد».

این نامزد انتخابات و میلیاردر آمریکایی همچنین گفت اگر رئیس‌جمهور شود نظارت بیشتری بر مساجد آمریکا خواهد شد چرا که «صحبت‌های بسیاری در مساجد انجام می‌شود».

بن کارسون، دیگر نامزد جمهوریخواه هم با تکرار ادبیات اسلام هراسانه گفت:‌ «معتقدم باید فشار بسیار بیشتری بر روحانیون، ائمه مساجد بیاوریم تا (آنها) یک خط تمایز بین آنچه داعش و جهادگرایان رادیکال اسلامی انجام می‌دهند با آنچه اسلام سنتی انجام می‌دهد، انجام دهند».

وی پیشتر هم گفته بود جنبش جهانی اسلامی تهدیدی موجودیتی است و باید مانع ورود پناه‌جویان به آمریکا شویم (جزئیات بیشتر).

جب بوش برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2016  این کشور در اظهاراتی با تاکید بر تهدید «تروریست‌های اسلام‌گرا»،‌ درباره پناهندگان سوری گفته بود باید پناهندگان مسیحی را بپذیریم و نه پناهندگان مسلمان.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی