اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

 قبلا لاریجانی به روحانی گفته بود که این طرح در مجلس رد نمی شود!

این اظهارات در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که پیش از این نیز چهره های مختلف دولتی و اصلاح طلب از نقش آفرینی ویژه لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس تشکر کرده بودند.



این اظهارات در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که پیش از این نیز چهره های مختلف دولتی و اصلاح طلب از نقش آفرینی ویژه لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس تشکر کرده بودند.
گروه سیاسی- رجانیوز: در حالی که حواشی تصویب طرح جنجالی مجلس در تایید برجام توسط علی لاریجانی همچنان ادامه دارد و در این میان رییس مجلس تلاش دارد تا با انکار نقش ویژه خود، این موضوع را نتیجه رای نمایندگان اعلام کند، امروز دوشنبه اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگویی تفصیلی پشت پرده تلاش لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس را فاش کرده است.
 
به گزارش رجانیوز، هاشمی در بخشی از این گفتگو با حمایت از علی لاریجانی به نقش پشت پرده وی برای تصویب این طرح در مجلس پرداخت و گفت: «قبلاً آقای لاریجانی به آقای روحانی گفته بود که (برجام) در مجلس رد نمی‌شود. چون اینها فراکسیون (رهروان ولایت) بزرگی دارند و صد و هفتاد، هشتاد نفر هستند و می‌دانست که رأی می‌دهند. این‌ جای نگرانی نداشت.»
 
این اظهارات در حالی از سوی هاشمی بیان می شود که پیش از این نیز چهره های مختلف دولتی و اصلاح طلب از نقش آفرینی ویژه لاریجانی برای تصویب این طرح در مجلس تشکر کرده بودند. به عنوان مثال در همان روز تصویب طرح مجلس علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشستی جمع خبرنگاران گفت: تشکر ویژه‌ای از آقای دکتر لاریجانی دارم.
 
صالحی: لاریجانی حتی زمانی که با آمریکا محرمانه مذاکره می کردیم هم از ما حمایت می کرد
 
 صالحی با تاکید بر این که لاریجانی واقعا قدم بزرگی در این راستا برداشت و کارش در پیشرفت امور بسیار موثر بود خاطر‌نشان کرد: «زمانی که آقای لاریجانی به ریاست مجلس رسیدند چه در دولت سابق که ما به صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردیم ، فعالانه حمایت می‌کردند و چه در دولت یازدهم که این موضوع شتاب بیشتری گرفت ایشان به عنوان یک عضو اصلی کمیته راهبردی هسته‌ای همواره حامی و پیشنهاد دهنده افکار و پیشنهادات بسیار مفید و موثری بودند.»
 
وی همچینین در پیام تشکری خطاب به علی لاریجانی نوشت: «جنابعالی طیّ پانزده سال گذشته در مقام مدیری توانمند و مشاوری بصیر، تمام توش و توان خود را در مسیر عبور پیروزمندانه ایران اسلامی از این گذرگاه تاریخی به کار گرفته و نقشی ماندگار از خود به یادگار نهاده اید. بدون تردید در صفحات تاریخ معاصر ایران درج خواهد شد که جنابعالی در کلّ فرآیند مذاکرات هسته ای و به سرانجام رساندن آن نقش مؤثری بر عهده داشته‌اید.
 
تدابیر خردمندانه جنابعالی در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملّی و حلّ و فصل بسیاری از موضوعات مورد اختلاف در قالب بحث "مدالیته" و همچنین ارائه دیدگاه‌های راهگشا از سوی آن برادر گرانقدر در فرآیند مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در دولت‌های دهم و یازدهم و نیز در جریان مذاکرات چالش‌برانگیز و نفس‌گیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ از حافظه تاریخی ملّت ایران زدوده نخواهد شد. اینجانب همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را نسبت به مدیریت شایسته جنابعالی در جریان بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به حضورتان اعلام می نمایم.
 
 
 
نوبخت: از مدیریت واقع بینانه لاریجانی تشکر می کنم
 
همزمان نوبخت سخنگوی دولت نیز با تشکر ویژه از لاریجانی در جمع خبرنگاران گفته بود: «از مدیریت واقع‌بینانه هیأت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس آقای لاریجانی تشکر می‌کنم.»
 
 
انصاری: از تدبیر شایسته لاریجانی تشکر می کنم
 
مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز از آنچه وی تدبیر شایسته دکتر لاریجانی نامید، تشکر و قدردانی نمود.
مجید انصاری به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در جلسه علنی امروز اشاره کرد و گفت: ابتدا لازم می دانم از تدبیر شایسته دکتر لاریجانی و همراهی بسیار خوب نمایندگان مجلس در مورد تصویب نهایی این طرح تشکر کنم.
 
 
بعیدی نژاد: از مدیریت لاریجانی مدبرانه و صبورانه بود!
 
این تشکرها به همینجا ختم نشد به نحوی که حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران با ۱+۵ نیز با اشاره به اینکه امروز پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند، از مدیریت مدبرانه و صبورانه علی لاریجانی رئیس مجلس قدردانی کرد.
 
وی در صحفه اینستاگرام خود در این باره نوشت: اما امروز صبح مجلس با مدیریت مدبرانه و صبورانه جناب آقای دکتر لاریجانی و مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف، طرح پیشنهادی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را در فضایی باز و آزاد بررسی و آنرا تصویب نمود.
 
 
عطریانفر: باید روی لاریجانی حساب کنیم/ روند مدیریتی او اصلاح طلبانه است
 
لازم به ذکر است پیش از این در شهریور ماه سال ۹۳ نیز محمد عطریانفر از اعضای ارشد حزب کارگزاران که در فتنه سال ۸۸ نیز دستگیر شده بود، در گفتگو با هفته نامه صدا  با حمایت از لاریجانی و لزوم ریاست وی بر مجلس آینده گفته بود:
 
نباید در این تردید کنیم که اندیشه معتدل و معقول آقای لاریجانی به مجلس راه پیدا نکند. به نظر من حتی نه تنها ایشان و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند. به اعتقاد من آقای لاریجانی در جایگاه مدیریت مجلس، امروز تصویری مانند آقای روحانی در نظام اجرایی پیدا کرده است که می‌توانیم روی آن حساب کنیم. باید در نظر بگیریم اگر ریشه ایشان اصولگرایی است، اما روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است.»
 
مطلب مرتبط:
  • سرباز گمنام

نظرات  (۱)

السلام علیک یا ابا عبدالله...
یا حسین دلمان تنگ عزایت شده است،با آمدن مُحرّمت مرحمی بر دل عشاق گذار...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی