اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

ظریف خبر رجانیوز درباره باقی ماندن تحریم‌ بانک صادرات را تائید کرد

 تحریم سوئیفت همچنان پابرجاست

 علاوه بر بانک صادرات بانک‌های سپه، مهرو انصار نیز همچنان قادر به استفاده از خدمات سوئیفت نیستند

رخلاف سخنان دکتر ظریف تحریم سوئیفت به علت لغو نشدن قواعد تحریمی اتحادیه اروپا -مانند تصمیم ۴۱۳ که در برجام صرفاً suspend شده است- همچنان پابرجاست و این شرکت صرفاً با انتشار بیانیه‌ای به صورت مصداقی برخی از بانک‌های ایران را از لیست تحریم خود خارج کرده است و بانک‌هایی که در این بیانیه به آن‌ها اشاره نشده است همچنان تحریم باقی خواهند ماند.
گروه سیاسی-رجانیوز: محمد جواد ظریف با حضور در برنامه نگاه یک به برخی از سوالات موجود در ارتباط با آغاز روز اجرای تعهدات اتحادیه اروپا و آمریکا مطابق با برجام پاسخ گفت.
 
به گزارش رجانیوز نکته جالب توجه در سخنان محمد جواد ظریف توضیحات وی در رابطه با تحریم سوئیفت است. ظریف در بخشی از سخنانش با تائید خبر رجانیوز در ارتباط با باقی ماندن  بانک‌،صادرات، ذیل تحریم سوئیفت گفت:
 
« برخی می گفتند سوئیفت برداشته نمی شود اما دیدید که برداشته شد. ........... یکی از منتقدان گفته است که برجام سوئیفت یا بانک صادرات را از تحریم خارج نکرده است البته دیدید که بانک سپه خارج شد. اما همه می دانستیم که بانک صادرات باقی می ماند در تحریم چرا که ربطی به تحریم هسته ای نداشت. برداشتن این تحریم مربوط به آمریکا و قوانین آن است واز ابتدا هم قرار نبود ما با آمریکا رابطه برقرار کنیم.»
 
در همین ارتباط  رجانیوز در خبری که در این‌جا قابل مشاهده است به این مسئله اشاره کرده بود که علاوه بر بانک صادرات بانک‌های سپه، مهر و انصار نیز همچنان ذیل تحریم سوئیفت باقی خواهد ماند؛ مواردی که وزیر امور خارجه کشورمان از کنارش  عبور کرده و به آن نپرداخت. همچنین برخلاف سخنان دکتر ظریف تحریم سوئیفت به علت لغو نشدن قواعد تحریمی اتحادیه اروپا -مانند تصمیم ۴۱۳ که در برجام  صرفاً suspend شده است- همچنان پابرجاست و این شرکت صرفاً با انتشار بیانیه‌ای به صورت مصداقی برخی از بانک‌های ایران را از لیست تحریم خود خارج کرده است و بانک‌هایی که در این بیانیه به آن‌ها اشاره نشده است - مانند بانک های سپه، صادرات، مهر و انصار- همچنان تحریم باقی خواهند ماند.
 
همچنین این سخن دکتر ظریف که برداشتن تحریم  بانک صادرات را مربوط به آمریکا دانست خالی از اشکال نیست؛ زیرا که علاوه با آمریکا اتحادیه اروپا نیز این بانک را در مرداد ۱۳۸۹ تحریم کرده است و همچنان آن را ادامه داده است. 
 
علاوه بر این باید به این نکته اشاره کرد که اساساً مسئله تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای نوعی دادن آدرس غلط به جامعه دانست زیرا که همچنان بسیاری از تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای مطابق با برجام پابرجا است؛ همچنین پیدا کردن تحریمی که صرفاً منشاء هسته‌ای داشته باشد بسیار دشوار است زیرا که تحریم‌ها دارای شبکه‌ای پیچیده و منشاء های ترکیبی هستند.
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی