اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

خبرگزاری فارس: ونزوئلا خواستار برگزاری نشست اضطراری اوپک با حضور «ولادیمیر پوتین» شد


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در برنامه تلویزیونی «ارتباط با مادورو» اعلام کرد که کشورش در تلاش برای برگزاری نشست اضطراری سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و همکاری مشترک با روسیه برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت است.

«مادورو» ضمن اشاره به سقوط قابل‌ توجه قیمت نفت اذعان داشت که درخواستی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای فوق‌‎العاده با حضور اعضای «اوپک» و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ریاست سازمان «اوپک» ارائه شده است.

وی در ادامه افزود که انتظار داریم که در این جلسه با همکاری مشترک کشورهای عضو اوپک و روسیه به ارزیابی مسائل و مشکلات فعلی در بازار نفت و همچنین بحران سقوط قیمت نفت پرداخته و راهکاری برای حل این مشکل بیابیم.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت که در حال مشورت با مقامات کشورهای عضو «اوپک» هستیم تا موقعیت مناسب برای تشکیل یک جلسه را بررسی کنیم که در صورت توافق زمان دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

«مادورو» در این برنامه تلویزیونی ضمن ارائه آماری از وضعیت قیمت نفت در کشور گفت که در تاریخ 10 آگوست سال جاری( 19 مرداد) افول قیمت نفت در سطح جهان و تأثیر آن بر ونزوئلا موجب شد تا قیمت نفت خام این کشور به 41 دلار و 50 سنت در ازای هر بشکه نفت برسد؛ اما در پی تغییرات اخیر در بازار جهانی، روز گذشته قیمت نفت خام با افزایش 1 دلار و 10 سنتی خود، به 42 دلار 60 سنت رسید.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت که مجدداً از ماه گذشته تاکنون قیمت نفت در سرازیری افتاده و موجب کاهش سرمایه‌های داخلی کشورهای تولید‌کننده نفت شده است، اما با این وجود دولت ونزوئلا به منظور تضمین سرمایه‌های داخلی کشور و حصول نتایج مورد نظر به تلاش ادامه خواهد داد.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه ملت بولیواریایی ونزوئلا تحت هیچ شرایطی از پا نخواهند نشست، اذعان داشت که تنها سوسیالیسم در این زمان می‌تواند به شرایط بد کشور سامان دهد.

مادورو همچنین اظهار داشت که با توجه به تغییرات به وجود آمده در قیمت نفت ما همچنان برای دفاع از حقوقمان تلاش خواهیم کرد و از هیچ اقدام مؤثری در راستای تحکیم روابطمان با اعضای سازمان «اوپک» دریغ نخواهیم کرد تا جایی که در این مسیر به پیشرفت برسیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از سوی دیگر ضمن انتقاد از تولید شیل نفت در آمریکا، گفت که واشنگتن در سال‌های اخیر از فناوری جدیدی برای استخراج نفت استفاده می‌کند و با استفاده از این فناوری تولید خود را به میزان 60 درصد افزایش داده است.

«مادورو» خاطرنشان کرد که ما به تولید شیل نفت در آمریکا اعتراض داریم زیرا آمریکا با این‌ کار به چشمه‌ها که منابع اصلی تأمین آب رودخانه‌ها و آب مورد نیاز میلیون‌ها نفر در آمریکاست آسیب وارد می‌کند.

اوپک با برخورداری از 81 درصد از منابع نفتی جهان قادر به تولید 40 درصد نفت ( معادل با 120617 میلیون بشکه نفت خام) و 14 درصد گاز طبیعی می‌باشد و ونزوئلا که به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای برخوردار از این منبع طبیعی به شمار می‌رود با تولید 293 هزار 353 میلیون بشکه نفت خام معادل 20 درصد از نفت کل جهان توانایی تولید نفت تا 300 سال آینده را دارا می‌باشد.

نزول قیمت نفت در جهان به دلیل استفاده آمریکا از روش «شکست هیدرولیکی» می‌باشد که بدون شک خسارات فراوانی برای کره زمین به همراه دارد.

استفاده مکرر و زیاد از این روش طی سال‌های اخیر، کره زمین را با تهدیدها و خطرهای جدید روبه‌رو کرده است.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی