اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پوتین:آمریکا، تمام دنیا را درباره تهدید هسته‌ای ایران فریب داد

نشست موسسه «والدای» با حضور رئیس‌جمهور روسیه و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، میزگرد اختتامیه «والدای» با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران آغاز شد.
پوتین در این نشتست با اشاره به این ادعا که آمریکا هدف از استقرار سپر موشکی ناتو را تهدید هسته‌ای ایران عنوان کرده، گفت با توجه به حل این پرونده اکنون دیگر توجیهی برای آن وجود ندارد.
 
پوتین گفت: «هیچ تهدیدی از جانب ایران وجود ندارد. هیچ ضرورتی برای توسعه پدافندهای موشکی در اروپا وجود ندارد. ما فریب خوردیم.»
 
رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت که هیچ تهدید هسته‌ای، بدان‌گونه که ما گفتیم، از جانب ایران وجود نداشت و ندارد و واشنگتن، روسیه و تمام کشورها را در این باره فریب داده است. 
 
پوتین گفت: «تلاشهای منظمی برای منحرف کردن ما  کل جهان و یا به کلامی ساده، فریب ما وجود داشت.»
 
آقای پوتین، همچنین با اشاره به توسعه سلاح‌های اتمی گفت از زمان ساخت این نوع از سلاح‌ها نمی‌توان انتظار داشت در درگیری‌ها برنده‌ای وجود داشته باشد.
 
  رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد جنگ سرد اکنون به اتمام رسیده اما زیربناهای تناقض‌های ژئوپولتیک کماکان پابرجا هستند. 
 
آقای پوتین در ادامه تأکید کرد کشورها با هدف نشان دادن اینکه چه کسی رئیس است، به زور متوسل می‌شوند. 
 
وی اقتصاد جهانی را از دیگر عرصه‌هایی دانست که به میدان جدل برای قدرتها تبدیل شده‌ و تصریح کرد قدرتها، با هدف تسلط بر جهان از ابزارهای تحریم استفاده می‌کنند.
 
وی اضافه کرد کشورهایی که علیه سایرین جنگ‌های تجاری اعلام می‌کنند آنها را به دید رعیت و بنده خود، و نه گروه‌های برابر، می‌بینند. 
 
آقای پوتین گفت رقابت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی کشورها باید تابع هنجارها و قواعد اخلاقی باشد.   
 
این دوازدهمین دوره از نشست‌های سالانه موسوم به «باشگاه مباحثه والدای» است و سخنرانی پوتین در اختتامیه این نشست 4 روزه صورت می‌گیرد. 
 
با توجه به آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه، سخنرانی امسال پوتین از اهمیتی دوچندان برخوردار شده است.
 
پوتین درباره آغاز این عملیات بار دیگر تأکید کرد که حملات مسکو با درخواست دولت مرکزی سوریه صورت گرفته است. وی عملیات روسیه را قانونی و در راستای احیای صلح در سوریه خواند. 
 
رئیس‌ دولت روسیه از مقاومت دولت سوریه و عراق در برابر تروریست‌ها هم تمجید کرد و گفت در صورتی که این مقاومت نبود تروریست‌ها اکنون قدرت را در این دو کشور خاورمیانه در اختیار داشتند. 
 
وی همچنین از اظهارات مقامات غربی که برای برخی از گروه‌های شبه‌نظامی در حال مبارزه با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از لفظ «مخالفان میانه‌رو» استفاده می‌کنند انتقاد کرد و گفت نباید بین «تروریست‌های میانه‌رو و تروریست‌ها غیرمیانه‌رو» تمایز قائل شد. 
 
پوتین تأکید کرد گروه‌هایی که «میانه‌رو» خوانده شده‌اند هم همانند گروه‌های تروریستی دیگران را کشته‌اند و سر آنها را از بدن جدا کرده‌اند. او علاوه بر این گفت سلاح‌هایی که در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته‌اند برای ترور مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
 
پوتین ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را ائتلافی مبتنی بر رویکردهای دوگانه خواند و گفت: «در صورتی که سیاست شما یک بام و دو هوا باشد، به نتیجه دست نخواهید یافت.»
 
در نشست امسال بیش از 130 نماینده از روسیه و 30 کشور دیگر جهان حضور داشتند و در مورد تحولات بین‌المللی و نقش روسیه در جهان صحبت کردند. تمرکز اصلی نشست امسال اوضاع خاورمیانه و تهدید تروریسم است.
 
باشگاه مباحثه والدای در سال 2004 راه‌اندازی شد و از آن سال همه‌ساله نشست‌هایی را با شرکت اندیشمندان و مقامات بین‌المللی برگزار می‌کند. امسال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این نشست حضور یافته است. همچنین مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو هم در نشست‌های تخصصی والدای شرکت کرده است.
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی