اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

اوحدی: ابعاد فاجعه بسیار عمیق تر از آنچیزی است که تصور می شد؛

تخلیه ۲۱ تریلی بزرگ، اجساد جان باختگان حادثه منا در سردخانه

 قطعا قربانیان بیش از ۲۵۰۰ نفر هستند

 آخرین آمار قربانیان ایرانی حادثه منا: ۱۵۵ کشته، ۳۱۶ مفقود و ۴۸ مجروح

بر اساس آخرین خبرهای دریافتی شمار جان باختگان فاجعه مصیبت بار منا به ۱۵۵ نفر، مفقودان ۳۱۶ نفر و مجروحانی که در بیمارستان بستری هستند، ۴۸ نفر رسیده است.


بر اساس آخرین خبرهای دریافتی شمار جان باختگان فاجعه مصیبت بار منا به ۱۵۵ نفر، مفقودان ۳۱۶ نفر و مجروحانی که در بیمارستان بستری هستند، ۴۸ نفر رسیده است.
گروه سیاسی- رجانیوز: بر اساس آخرین خبرهای دریافتی شمار جان باختگان فاجعه مصیبت بار منا به ۱۵۵ نفر، مفقودان ۳۱۶ نفر و مجروحانی که در بیمارستان بستری هستند، ۴۸ نفر رسیده است.
 
به گزارش "رجانیوز" به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۲۱ تریلی بزرگ، اجساد جان باختگان حادثه منا را صبح امروز در سردخانه تخلیه می کردند.
 
سعید اوحدی در ارتباط زنده با خبر ساعت ۱۴ شبکه اول سیما با بیان اینکه پیگیری ها همچنان ادامه دارد، افزود: براساس آخرین آمار ۱۵۵ نفر از هموطنانمان در حادثه منا جان باخته اند.
 
وی گفت: آمار مفقودان نیز ۳۱۶ نفر و مجروحانی که در بیمارستان بستری هستند، ۴۸ نفر است.
 
وی درباره آمار جان باختگان سایر کشورها نیز افزود: به دلیل آشفتگی در مراکز درمانی عربستان، تا این لحظه هیچ آماری به کشورها اعلام نکردند.
 
اوحدی با اشاره به اینکه عکس بیش از هزار و ۲۰۰ جان باخته حادثه منا در آلبومی در سردخانه برای شناسایی وجود دارد گفت:‌ عمق فاجعه بیش از آن است که در مطبوعات و رسانه ها اعلام می‌شود و آمار کشته شدگان بیش از ۲ هزار نفر است.

 
وی افزود: تلاش داریم تا پایان امروز اقدامات گذرنامه و تشریفات قانونی برای انتقال اجساد فراهم شود.
 
بازگشت نخستین گروه حجاج؛ فردا 
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:‌ نخستین گروه از حجاج فردا به کشور باز می‌گردند.
 
ده گروه، در حال جستجوی وضعیت مفقودان 
 
معاون سازمان حج وزیارت هم گفت: اولویت ما جستجو برای روشن شدن وضعیت مفقودان حادثه مناست و ده تیم از دو روز قبل در بیمارستان های شهر مکه ، جده و طائف در حال جستجوی مفقودان حادثه منا هستند.
 
حمید محمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی صدا و سیما در منا افزود: یک گروه نیز اجساد قربانیان را در سردخانه ها بررسی می کند که به دلیل حجم گسترده اجساد قربانیان از کشورهای مختلف این کار زمان بر است.
 
رییس عملیات حج ۹۴ گفت: همزمان تصاویر جان باختگان در ستادهای حج و زیارت و در ۴ منطقه از شهر مکه در معرض دید کاروان های آسیب دیده قرار گرفته تا جستجوی مفقودان سریع تر انجام شود.
 
وی افزود: مرکز پزشکی حج با جدیت در حال پیگیری کار درمانی مجروحان است و مجروحان در دو مرکز پزشکی در منا به بیمارستان های شهر مکه منتقل شده اند.
 
وی با اشاره به برخی محدودیت ها در عملیات جستجوی مفقودان و حجم گسترده جان باختگان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان وقت امروز وضعیت بخش عمده ای از مفقودان را مشخص کنیم و مقدمات اعزام اجساد را برای اعزام به کشور با اولین پرواز انجام دهیم .
 
تشکیل ستاد ویژه پذیرش مصدومان فاجعه منا
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور از تشکیل ستاد ویژه پذیرش بیماران حادثه منا خبر داد و گفت: این ستاد تا خارج شدن مکه مکرمه از حالت بحرانی و پس از بازگشت حجاج به کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
دکتر امین صابری نیا با اعلام این خبر افزود: جلسه اضطراری توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و اداره کل نظارت برای بررسی و برنامه ریزی به منظور چگونگی پذیرش حجاجی که در سانحه غمبار منا دچار آسیب و جراحت شدند تشکیل شد.
 
وی با بیان اینکه در این باره دو موضوع در نظر گرفته شد گفت: نخست اینکه مقرر شده است این ستاد در حالت آماده باش باشد تا چنانچه سازمان حج و زیارت به نیروهای متخصص اعلام نیاز کرد بتوانیم این نیروها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا زمانی که عربستان از وضعیت قرمز خارج شود.
 
صابری نیا افزود: موضوع دوم درباره بیمارانی است که نیاز فوری به درمان دارند که باید از طریق مرکز کنترل و هدایت بحران (EOC) هماهنگی های لازم با فرودگاه ها برای اعزام بیمار و شرح وضعیت بیماری انجام شود، در این مرحله، «ای او سی» از طریق اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات بیمارستانی اطلاعات لازم را درباره نوع بیماری، محل سکونت بیمار و شهری که بیمار سکونت دارد در اختیار ستاد قرار می دهد تا بیمار از طریق سیستم هدایت انتقال بیمار به بیمارستان مربوطه منتقل شود.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: این اطلاعات برای ارائه خدمات به اداره کل نظارت و اعتباربخشی نیز ارسال می شود تا زائران به علت جراحتی که دیده اند دچار آسیب نشوند.
 
وی افزود: همچنین اسامی مصدومانی که خدمات درمانی دریافت کرده اند و پس از انتقال به کشور به پیگیری درمان نیاز دارند، نیز از طریق سازمان حج و زیارت به «ای او سی» وزارتخانه اعلام می‌شود تا ادامه روند درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهر محل سکونت بیمار دنبال شود.
 
صابری نیا گفت: گرچه افراد مصدوم در بیمارستان های عربستان مداوا می شوند؛ اما این حرکت نوعی اقدام حمایتی به منظور کنترل بیماری های عفونی و مراقبت های پیشگیرانه است که شیوه نامه آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارسال می شود.
 
وی درباره هزینه درمان بیماران حادثه منا افزود: سعی می شود خدمات به صورتی ویژه و مناسب برای زائران ارائه شود و پوشش حمایتی کاملی داشته باشد.
 
رئیس مرکز خدمات و فوریت های پزشکی کشور درباره خدمات تریاژ فرودگاهی گفت: با توجه به بیماری هایی که در عربستان وجود دارد، شیوه نامه ای تعریف شده و طبق آن در تمام ۱۹ فرودگاه کشور که حجاج بازمی گردند، پایگاه های بهداشتی مستقر شده است تا در صورتی که بیماری دچار مشکلات تنفسی باشد براساس این شیوه نامه عمل و خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستانی ارائه و وی به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه ها منتقل شود.
 
به گفته صابری نیا این خدمات برای زائران مجروح حادثه منا نیز لحاظ و مراقبت های کنترل عفونت برای این دسته از زائران اجرا خواهد شد.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت ها پزشکی کشور در پایان گفت: این ستاد به صورت روزانه فعال است و طبق هماهنگی های لازم با ارگان های امدادی، تا زمانیکه وضعیت زائران در مکه مکرمه از حالت بحرانی خارج نشود به کار خود ادامه خواهد داد.
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی