اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

بازداشت ۵۳ حامی تفکر داعش در کشور

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۲ ب.ظ
رئیس پلیس سایبری از شناسایی ۲۸۵ سایت و بازداشت ۵۳ حامی تفکر داعش در کشور خبر داد

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری گفت: در یک سال و هشت ماهه گذشته، پلیس فتا ۲۸۵ سایت حامی داعش و گروه‌های تروریستی را شناسایی کرده و از این تعداد ۱۰۸ سایت در خارج از کشور بوده که از طریق اینترپل با آن برخورد شده است. 
رئیس پلیس فتا کشور افزود: ۵۳  نفر از حامیان تفکر داعش که در داخل کشور اقدام به حمایت از این گروه در فضای مجازی کرده بودند، در داخل کشور دستگیر شدند که این افراد به محاکم قضایی معرفی شده و برخی از آنان از روی غفلت یا ناآگاهی اقدام به این کار کرده بودند، با تعهد آزاد شده اما کسانی که در جرم خود اقرار داشتند، دستگیر شدند.
وی گفت: عمده این افراد در استان‌های مرزی کشور بودند.

 رئیس پلیس فتا افزود: یک سری از دستگیرشدگان فریب خورده بودند که تعهد دادند و تعداد دیگری به مرجع قضایی معرفی شدند؛ این افراد در استان‌های جدارمرز و اندکی در نقاط مرکزی کشور مشغول فعالیت بودند.

 وی نحوه برخورد پلیس فتا با مجرمان را ابتدا به‌صورت تذکر، مرحله دوم هشدار، مرحله سوم محدودسازی و مرحله آخر تشکیل پرونده عنوان کرد.

 سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس صفحات پروفایل‌های گروه‌های تروریستی از جمله داعش را رصد می‌کند، افزود: در هشت ماهه امسال ۱۳۲ سایت که به حمایت از گروه‌های تروریستی و داعش اقدام کرده بودند، شناسایی و حذف شدند. 

 وی گفت:‌ علاوه بر ۱۷۵ صفحه منتسب به داعش که از سوی تلگرام حذف شد، پلیس فتا نیز تعدادی از سایت‌ها و پروفایل‌های منتسب به گروه‌های تروریستی و داعش را در کشور شناسایی کرده است. 

 رییس پلیس فتای ناجا افزود: ۳۴ صفحه پروفایل غیرفعال بودند. 

 سردار هادیانفر همچنین به تعداد ۶۹ هزار و ۷۱۹ حمله سایبری که کشور ما تحمل و تجربه کرده، اشاره و تصریح کرد: ۹۸۸ حمله به سایت های دولتی و بقیه به سایت خصوصی بوده است.

 وی گفت: در حوزه بانک‌ها ۱۶ حفره بانکی اعلام کردیم که ۹ حفره متعلق به بانک‌های خصوصی و ۷ حفره مربوط به بانک‌های دولتی بوده است.

 سردار هادیانفر به کلاهبرداری نیجریه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ در کشور ما ۲۱ پرونده و در سال ۹۲، ۸۵ پرونده در این زمینه تشکیل شد که در سال ۹۳ به ۳۲ و در سال ۹۴ به ۲۲ فقره کاهش پیدا کرد که این نشانه از اطلاع‌رسانی موثر پلیس فتا به صراف‌ها و شرکت‌های تجاری بوده است.

 وی افزود: در کلاهبرداری نیجریه‌ای معادل ۶۳ میلیارد تومان سرقت شد که بخشی از این پول‌ها به قربانیان بازگردانده شد.

 رئیس پلیس فتا ادامه داد: یکی از قربانیان این مدل کلاهبرداری یکی از شرکت‌های خودروسازی بود که عین پولش را تحویل گرفت.

 هر ثانیه یک نفر قربانی جرایم فضای سایبری      

رئیس پلیس سایبری کشور با بیان اینکه در هر ثانیه یک نفر قربانی جرایم موجود در فضای سایبری می‌شود گفت:مجرمان فضای مجازی در جهان ۱۱۳ میلیارد دلار به دولت‌ها هزینه تحمیل کرده‌اند و ۳۸۸ میلیارد دلار نیز به واسطه انجام جرایم اینترنتی سود برده‌اند.
سردار کمال هادیانفر در نشست خبری افزود: استان تهران رتبه نخست در وقوع جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده است و استان ایلام و کیش کمترین میزان وقوع جرایم را دارند. 
رئیس پلیس فتا در رابطه با نفوذ اینترنت در کشور نیز گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کافی‌نت در کشور وجود دارد، ۹۲۰آی تی نت مشغول به کارند، همچنین ۳۳ بانک مجوز فعالیت دارند که ۳۶۳ میلیون کارت بانکی را برای استفاده از کاربران خود چاپ و در دسترس کاربران قرار داده‌ است که بر طبق آمار متوسط هر ایرانی ۵ کارت بانکی دارد.
هادیانفر گفت: ۱۱ میلیون جرم مربوط به فضای سایبری در جهان کشف شده است که ۳ میلیون آن مربوط به امریکاست که تاکنون در خصوص جرایم سایبری ۸۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است
وی با اشاره به دستاوردهای پلیس فتا در حوزه کشف جرایم سایبری و بالا بردن امنیت حریم خصوصی شهروندان در استفاده از اینترنت، افزود: هزار و ۷۰۰ روز از تاسیس پلیس فتا در کشور می‌گذرد و این پلیس فعالیت جدی خود را از سال ۹۰ آغاز کرده، در طول این مدت سعی کردیم با استفاده از توان تخصصی و با استفاده از دو سند راهبردی که برای فعالیت این پلیس در نظر گرفته شده است، فعالیت‌های خود را در کشور ادامه دهیم.
هادیانفر گفت: سند اول مربوط به زمان تاسیس پلیس فتا و سند دوم مربوط به زمان بهره‌برداری و فعالیت پلیس است.
رئیس پلیس فتا با اشاره به فعالیت‌های خوب و قابل دفاع این پلیس در حوزه فضای سایبری و اینترنتی، افزود: در این راستا در ۱۳۰ نقطه کشور و ۱۱ مرکز استان، پلیس فتا به صورت فعال فعالیت دارد.
وی افزود: ۷۲ درصد از افراد شاغل در پلیس فتا دارای مدارک بالای علمی و آموزشی هستند.
رئیس پلیس فتا گفت: حدود ۳ میلیارد کاربر اینترنتی در جهان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۸ میلیون کاربر در ایران فعال هستند و ۲۴ میلیون نفر را اقشار جوان جامعه تشکیل می‌دهند.
 
منبع: صداوسیما
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی