اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

تلخی ها و شیرینی های خندوانه

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ب.ظ

خندوانه، هندوانه ی دربسته ای که شیرین از آب درآمد‎

خندوانه، هندوانه ی دربسته ای که شیرین از آب درآمد‎


بدون تردید برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان را می توان از برنامه های موفق و کم نظیر صدا و سیما در طول سال های اخیر دانست، برنامه طنزی با موضوعات مختلفی اجتماعی که توانسته است ضمن جلب مخاطب گسترده، خنده را بر لبان بسیاری از ایرانیان بیاورد.
 
گروه هنر و تلویزیون فرهنگ نیوز ، احمد صفری : مدیران صدا و سیما هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردند شبکه‌ تلویزیونی‌ای که قرار بود بیشتر برنامه‌های آن آرشیوی و تکرار پاره پاره فیلم‌ها و سریال‌ها باشد، کمتر از یک سال از افتتاح رسمی آن به یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌ها تبدیل شود. شبکه نسیم اما موفق شد شروعی توفانی داشته باشد و مسؤولان این شبکه جمع و جور و کم‌هزینه نیز می‌دانند که بخش اعظمی از این موفقیت را مرهون برنامه «خندوانه» هستند، برنامه‌ای که در یک سال و نیم اخیر 2 فصل را تجربه کرده است. 
 
بدون تردید برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان را می توان از برنامه های موفق و کم نظیر صدا و سیما در طول سال های اخیر دانست، برنامه طنزی با موضوعات مختلفی اجتماعی که توانسته است ضمن جلب مخاطب گسترده، خنده را بر لبان بسیاری از ایرانیان بیاورد.
 
حواشی پیرامون برنامه خندوانه هم کم نبوده و هر از گاهی برخی رسانه ها با تمرکز بر برخی وجوه آن به انتقاد یا تمجید از آن پرداخته اند. در مدت پخش این برنامه روزی نبود که خبری از خندوانه در سایت ها و فضای مجازی نبینیم و هر روز سوژه ای از خندوانه در سایت ها و شبکه های اجتماعی پخش می شد.
 
سری دوم "خندوانه" با همه ی حواشی خوب و بد ، فرهنگی و اجتماعی اش تمام شد. در این مطلب قصد داریم مروری به قسمت های ماندگار و حواشی سری دوم برنامه خندوانه داشته باشیم.

 
 
سخت‌ترین و عزیزترین «خندوانه»
 
شامگاه 30 شهریور ماه ، بینندگان «خندوانه» شاهد حضور گروهی از جانبازان اعصاب و روان بودند و رامبد جوان این را به عنوان سخت‌ترین و عزیزترین برنامه‌ای عنوان کرد که تاکنون ساخته است.
 
رامبد جوان و حتی جناب خان هرچه در توان داشتند گذاشتند تا فضای برنامه را مانند دیگر برنامه‌ها به شادی و فرح نزدیک کنند، اما انگار روح بلند این مردان کمتر اجازه ابراز وجود به آنان داد به طوری که جناب خان را هم به ابراز احساسات آورد.
 
رامبد جوان درباره‌ی این برنامه در اینستاگرامش نوشته است: «برنامه‌ای که امشب پخش شد، سخت‌ترین و عزیزترین برنامه‌ی خندوانه بود که تا الان ساختیم. سخت به خاطر مهمونای نازنینش که از یاد خیلی‌هامون رفتن یا داشتن می‌رفتند. مهمون‌هایی که نمی‌دونستم باید در کنارشون چی کار کنم که هم اونها برای دقایقی شاد بشن و هم چیزی برای ارائه داشته باشیم. دقایق فراوونی نفسم بند می‌اومد از تماشاشون و شنیدنشون. خیلی سخت بود. احساس ناتوانی و کوچیکی می‌کردم در کنارشون. و عزیز هم بودن به خاطر....!! اینا اعترافاتی بود که باید در گوشی با شما می‌کردم.»
 
 
«خندوانه»ای‌ها به احترام «آزادگان» ایستادند
 
به مناسبت 26 مرداد ماه و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خود، برنامه خندوانه و رامبد جوان میزبان آزادگانی بودند که شکستگی ناشی از رنج اسارت در چهره‌ همه‌شان موج می‌زد. برای ساعتی دوربین خندوانه روایتگر خاطرات شیرینی بود که از زبان آزادگان و خانواده‌های آنان نقل می‌شد.
 
این قسمت از برنامه خندوانه حاصل همکاری مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان با مجموعه خندوانه‌ای‌ها بود که دقایق بسیار خوشایندی را رقم زد، هم برای آن‌هایی که در استودیوی خندوانه حضور داشتند و هم برای آن‌هایی که از قاب شبکه نسیم به تماشای آن نشسته بودند. شاید برای نخستین بار بود آزادگانی با خانواده‌های خود در مقابل دوربینی قرار بگیرند که برای شادی و لبخند آن‌ها طرح و برنامه ریخته است.
 
اینکه تمام مدت ِ پخش این برنامه لبخند از لب‌های هیچ یک از مهمانان کنار نرفت و همه خاطرات سال‌های اسارت روایت شد شادی را به قلب مخاطبان هدیه کرد. در این قسمت یکی از بخش‌های کُمدین ِ برنامه هم به دو تن از آزادگان واگذار شد و آن‌ها از شیرین‌ترین خاطرات دوران اسارت حرف می‌زدند. 
 
 
 
خندوانه میزبان خانواده ی شهدای اقلیت مذهبی
 
سه شنبه هفتم مهر ماه برنامه «خندوانه» با حضور خانواده های شهدای اقلیت و ادیان روی آنتن شبکه نسیم رفت.
 
کلیمی، زرتشتی، مسیحی، آشوری و ... به بهانه ایران، ایرانی بودنشان و عزیزانی که برای این خاک داده‌اند در خندوانه دورهم گرد آمدند.
 
رامبد جوان در ابتدای این برنامه با اشاره به حادثه «منا» بیان کرد: متاسفانه در این چند روز اخبار بدی به گوش ما رسید، ما این واقعه تلخ را به همه مردم ایران تسلیت می گوییم و برای خانواده بازماندگان و مردم ایران آرزوی صبر می کنیم. این برنامه که امشب دیده می شود قبل از حادثه «منا» تولید شده است بنابراین در طول برنامه هیچ نامی از این حادثه به میان نمی آید.
 
وی در این برنامه درباره شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: این جانبازان سپری را تشکیل دادند که هیچ کس نتوانست به درون آن نفود کند و هنوز که هنوز است یک کلیمی صبح که از خانه خود بیرون می آید به همسایه اش سلام می دهد، یک جوان مسلمان هنوز جای خود را در اتوبوس به یک پیرمرد مسیحی می دهد و یا یک اهل سنت به یاری پیرزن شیعه ای می آید که بار سنگینی دارد. ما هم این بار در «خندوانه» این افتخار را داریم که میزبان خانواده های شهدای ادیان در ایران باشیم.
 
در این برنامه نمایندگانی از شهدای آشوری ها، اهل سنت، ارامنه و زرتشت حضور داشتند و جوان بیان کرد که متاسفانه نتوانسته اند در برنامه میزبان خانواده های شهدای کلیمی ها باشند.
 
 
رامبد جوان عَلَم وحدت را بلند کرد
 
رامبد جوان در برنامه خندوانه میزبان شهروندان سیستانی بود. برنامه ای که همچون برنامه های دیگر خندوانه با ساختاری متفاوت به روی آنتن رفت.
 
توجه رامبد جوان و مجموعه برنامه خندوانه حتی نسبت به پوشش و همراه شدن با آنها حرکتی است که شاید در این برنامه بارها دیده شده و در برنامه دیگر کمتر توجهی به آن شده است.موضوعی که از نظر روانی شاید بیشترین میزان محبت و نوع دوستی را درفرد ایجاد نماید. توجه به موضوع وحدت خصوصاً در این سالهایی که تحولات عظیمی در منطقه در حال وقوع می باشد به نظر می رسد از هر موضوعی اهمیت بیشتری دارد. اتفاقی که گردانندگان و اتاق فکر خندوانه با تیزبینی به آن توجه نمودند و اختلافات شیعه و سنی را با ایجاد محیطی صمیمی و متفاوت خنثی کرد.
 
در کشور ما ایران هموطنان عرب زبان در کنار فارس زبان، شیعه و سنی در کنار هم  زندگی می کنند. اما آنچه اهمیت دارد اعتلای اسلام و سربلندی آن در جهان می باشد. چه فارس باشد چه عرب. چه شیعه باشد و چه سنی. خندوانه با درایت نسبت به این موضوع اشاره کرد و کلیه اقوام کشور و مسلمانان را به همدلی و یکرنگی دعوت نمود. اتفاقی که در شبکه های اجتماعی با تقدیر فراوان عموم مردم همراه شد.
 
 
حضور افغان‌ها در برنامه خندوانه و حمله و توهین به رامبد جوان در فضای مجازی
 
تصور اینکه یک برنامه تلویزیونی، چگونه می‌تواند شبی تاریخی در تاریخ پرسابقه حضور مهاجرین افغانستانی رقم بزند، تصور معمول و آشنایی نیست. شاید بتوان گفت یکی از جنجالی ترین اتفاقات خندوانه خندوانه حضور مهاجرین افغان در این برنامه بود. رامبد جوان با دعوت از شاعر افغانی فضای جدیدی را از مهاجرین افغان در اذهان عمومی ایجاد کرد.
 
حرکت انسانی متصدیان برنامه خندوانه آن‌قدر تأثیرگذار بود، که انسان‌هایی که حس ترحم وجودشان را فراگرفته را بیکار نگذارد و با حمله به صفحه اینستاگرام رامبد جوان که از این برنامه عکس و مطلبی منتشر کرده بود، وی را مجبور به حذف پست و کامنت های زیاد آن کند.
تصویر فوق آخرین پست صفحه مجازی رامبد جوان مجری خندوانه بود که ظاهرا بدلیل توهین ها و فحاشی های فراوان حذف شد
 
ویژه برنامه عید مبعث " اقدام فرهنگی جوانان مسلمان انگلیسی "
 
ویژه برنامه عید مبعث برنامه خندوانه با اتفاقات فرهنگی و اسلامی زیادی همراه بود. در این قسمت از برنامه خندوانه در اقدامی قابل تحسین و در بخش مصاحبه با مردم گزارشگر این برنامه به یک مسجد رفته و با اهالی و نمازگزاران آنجا درباره ی خنده و رابطه ی بین نماز و مسجد و خوشرویی و خنده صحبت کرد. 
 
همچنین در بخش دیگر این ویژه برنامه ویدئویی از لندن پخش شد. در این ویدئو گروهی از جوانان مسلمان انگلیسی در یک اقدام فرهنگی و اسلامی شاخه گلی را به همراه یک نامه که با محتوای دعوت به اسلام بود به عابران و مردم بندن اهدا می کردند.
 
اتفاقات و میان برنامه هایی که در این قسمت از خندوانه پخش شد بسیار قابل تحسین بود.
 
 
ارتباط خندوانه با فتنه 88!
 
یکی از هیجان انگیزترین بخش های خندوانه مسابقه ی خنداننده برتر و اجرای استندآپ کمدی توسط کمدین ها بود. اما این بخش هم از حواشی به دور نماند و به یکی از داغ ترین سوژه های شبکه های اجتماعی تبدیل شد. در دور دوم مسابقه خنداننده برتر رقابت بین امین حیایی و امیرمهدی ژوله برگزار شد  و طبق روال مسابقه بینندگان باید به اجرای این دو کمدین رای می دادند. 
 
اما با جبهه گیری برخی فعالین فتنه 88 و واکنش های آن ها نسبت به امین حیایی و ایفای نقش وی در فیلم سینمایی قلاده های طلا این رای گیری به حاشیه کشیده شد و فضای رقابت این دو کمدین را سیاسی کرد تا جایی که رامبد جوان مجبور شد تا نسبت به این قضیه واکنش نشان دهد و در برنامه گفت: من به عنوان طراح و کارگردان خندوانه و نفر ارشد این پروژه خدمت همه عرض می کنم که خندوانه طرفدار و حامی هیچ جناح سیاسی نیست؛ خندوانه مال همه مردم بوده و فقط برای شادی مردم است.  گرایش دادن و سوق دادن خندوانه و تمام افرادی که در خندوانه کار می کنند به یک جناح سیاسی خیلی نگاه غیرهوشمندانه ای است.
 
حتی امیرمهدی ژوله مخالفت خود را نسبت به این حرکت اعلام کرد و در صفحه ی شخصی خود نوشت: "من و امین حیایی استندآپ کمدین هستیم و توی اون پونزده دقیقه برنامه، کمدی اجرا میکنیم و هیچ نیتی و قصد و هدفی جز لذت بردن و لذت بخشیدن نداریم.ما توی اون پونزده دقیقه فقط کمدی رو نمایندگی میکنیم و نماینده و نماد وهیچ تفکر و عقیده و مرام و مسلک و گروه و جناحی نیستیم."
 
 
دست و پا زدن اهالی فتنه برای دیده شدن در خندوانه
 
اما این تنها تلاش اهالی فتنه سبز برای به حاشیه کشیدن خندوانه و سیاسی کردن آن نبود. هومن حاج عبداللهی دوبلر، مجری و بازیگر سینما و تلوزیون یکی از مهمان هایی بود که طی شب های گذشته به این برنامه پر مخاطب دعوت شده بود. در اواسط برنامه و پس از پخش یک میان برنامه، پیراهن تن حاج عبداللهی از رنگ سبزی که به تن داشت به سفید تغییر نموده بود. وقوع این اتفاق تبدیل به سوژه ای برای رسانه های بی محتوای وابسته به جریان فتنه شده است.
 
سایت زرد کلمه وابسته به نزدیکان میرحسین موسوی در اوج استیصال رسانه ای و بی توجهی به این جریان تلاش نموده مسئله بی اهمیت فوق را که مشخص نیست به چه دلیل صورت پذیرفته به عنوان دستاویزی جهت حمله به صدا و سیما قرار دهد. کلمه در این باره نوشته است:  «پنج شنبه شب گذشته هومن حاجی عبدالهی صداپیشه و دوبلور رادیو و تلویزیون مهمان برنامه خندوانه و رامبد جوان بود. او که با بلوزی به رنگ سبز وارد استودیو شده و تا میانه برنامه آن را به تن داشت، در ادامه برنامه تغییر لباس داد.»
 
به نوشته ی کلمه : «گفته می شود پس از اعتراضات به انتخابات ۸۸ مسوولان صدا و سیما در دستورالعملی از مجریان و برنامه سازان خواسته بودند از رنگ سبز استفاده نکنند و در همان زمان بارها شاهد تغییر لباس مجریان تلویزیون بودیم.» که این خود نشان دهنده آن است که به حاشیه رفتن بسیاری از سایت های وابسته به جریان فتنه در طول سال های اخیر زمینه ای برای گرایش آن ها به پوشش و ترویج اخبار زرد شده است.
 
 
سیاسی‌شدن خندوانه شوخی است؟
 
 دعوت از برخی میهمانان همچون غلامعلی حدادعادل ، حسین هاشمی(عضو شورای شهر تهران) و ... که سابقه سیاسی خاصی داشتند این گمان را به وجود آورد که شاید این برنامه رویکرد خاصی را دنبال می‌کند.  
 
«واقعیت این است که سیاسی‌شدن «خندوانه» شوخی است. این برنامه بسیاری از اتفاقات جامعه‌شناسی و روان‌شناختی را با زبان طنز بیان می‌کند و واقعیت این است که این اتفاقات می‌توانند با هم تلفیق شوند، اما به‌هیچ‌وجه دلیل خوبی برای متهم‌کردن ما به ساخت یک برنامه سیاسی نیست».
 
اینها بخشی از صحبت‌های رامبد جوان است که این اتهام را رد می‌کند. 
 
 
ماجرای قرارداد مترو با برنامه خندوانه
 
یکی از طرح هایی که خندوانه آن را آغاز و دنبال کرد طرح "شروع هفته با لبخند" در ایستگاه های مترو بود. این طرح به اضافه حضور برخی از اعضای شهرداری و شورای شهر در برنامه باعث به وجود آمدن شایعه هایی درباره ی قرارداد میلیاردی رامبد جوان با مترو و شهرداری شد که بعدها رامبد جوان نسبت به این شایعات واکنش نشان داد و در توضیحاتی در باره ی این قرارداد گفت : قرارداد مترو با شخص رامبد جوان یا برنامه خندوانه نیست و این قرارداد مربوط به شبکه و سازمان صداوسیما است و خندوانه تنها مجری بخشی از آن است.
 
 
خندوانه و ﮐﻤﭙﯿﻦ «ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ»
 
رﺍﻣﺒﺪ ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ هم ﺩﺭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺘﯽ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ﮐﻤﭙﯿﻦ «ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ» ﺭﺍ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﮐﺮﺩ. کمپینی که با حمایت اسپانسر برنامه راه اندازی شد و رامبد ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﮐﻢ ﺁﺑﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ درباره این کمپین ﮔﻔﺖ: ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻤﭙﯿﻦ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﺠﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻗﻄﺮﻩ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﺏ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻫﺎ ﻗﻄﺮﻩ ﺁﺏ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ.
 
جایزه میلیونی «خندوانه» برای کتابخوانی و فتح بازار کتاب دیجیتال 
 
رامبد جوان، مجری برنامه خندوانه در حین نمایش این برنامه تلویزیونی از برگزاری یک مسابقه کتابخوانی خبر داد.
 
در جریان این مسابقه جوان، کتاب‌های «جام جهانی در جوادیه» از داوود امیریان و «یک عاشقانه آرام» نادر ابراهیمی را معرفی کرد و اعلام کرد برای تهیه نسخه دیجیتالی این کتاب به نرم افزار یا سایت خط خوان مراجعه کنند که با نگاهی به کتاب‌های پرفروش یک ماهه اخیر این فروشگاه کتاب‌های دیجیتال نشان می‌دهد که بازار نشر دیجیتال نیز تحت تاثیر برنامه خندوانه بود. براساس اعلام رامبد جوان جایزه نفر اول این مسابقه تلویزیونی ۲۰ میلیون تومان تعیین شد.
 
 
جناب خان ، استندآپ کمدینی که همیشه می‌نشیند
 
یکی از این استند‌آپ کمدین‌هایی که با نقش پررنگ خود به یکی از عوامل اصلی و ثابت برنامه تبدیل شده و بیشتر در بین حضار دیده می‌شود تا در جایگاه مخصوص استندآپ کمدین‌ها، عروسک بنفش بامزه‌ای است که این روزها دلیل اصلی بسیاری از بیننده‌ها برای تماشای خندوانه است. «جناب خان» با لهجه شیرین آبادانی و با تکیه‌کلام‌های بامزه‌ای که استفاده می‌کند و همینطور با موضوعات جالبی که هر بار مطرح کرده و موجب خنده همه می‌شود، از نقاط قوت برنامه خندوانه به شمار می‌رود.
 
حضور جناب خان به عنوان شخصیتی جنوبی در کنار میهمانان جنوبی و اغلب خوزستانی برنامه، باعث شده تا در استان خوزستان هواداران زیادی جذب خندوانه شوند. 
 
 
خندوانه هم همسفره ای شد
 
خندوانه همواره حامی بسیاری از کمپین ها و فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه بود. یکی از این طرح ها طرح همسفره با چشم انداز رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند ایرانی و با هدف تهیه سبد غذایی مناسب برای 400 هزار کودکی که از دریافت میزان کافی کالری و پروتئین به دلیل فقر مالی پدر و مادر محروم هستند، بود. طرحی که با حمایت خندوانه مورد استقبال مردم قرار گرفت و کمک های بسیار زیادی را سمت خود جلب کرد.
 
ورود پربیننده ترین برنامه این روزهای تلویزیون و موفقترین برنامه حوزه طنز پس از انقلاب به کمپین همسفره علاوه بر نمایش مسئولیت اجتماعی دست اندرکاران خندوانه، نشان از نگاه حرفه ای و رویکرد مردمی و اجتماعی سازندگان آن دارد. 
 
 
پاکسازی حاشیه رودخانه کرج با خندوانه ای ها
 
“حاشیه رودخانه کرج امروز با حضور رامبد جوان و گروه خندوانه و گروه های مردمی دوست دار طبیعت به صورت نمادین پاکسازی شد.” 
 
عوامل برنامه ی خندوانه برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست به صورت نمادین بخش هایی از حاشیه ی رودخانه کرج را پاکسازی کردند که این حرکت رامبد جوان بازتاب خوبی از سوی رسانه داشت.
 
 
زوج بازیگر و راه اندازی کمپین حفاظت از محیط زیست مجازی
 
امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی زوج هنرمند و بازیگری که مهمان یکی از برنامه های خندوانه بودند طرح ایجاد کمپینی برای حفاظت و پاکسازی محیط زیست مجازی را مطرح کردند. این هنرمند و بازیگرسینما و تلویزیون هدف از راه اندازی این کمپین را ترویج اخلاق مداری در فضای مجازی و ارتباطات افراد در این فضا دانست و افزود : صفحه کمپین حفاظت از محیط زیست مجازی با هدف سلامت بخشی و ایجاد فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی راه اندازی شده است و اصلی ترین قانون این کمپین جلوگیری از استفاده از الفاظ رکیک و ابراز نظرهای غیراخلاقی و در ادامه آموزش استفاده از لغات مناسب برای بیان مخالفت ها و احساسات منفی و در آینده بررسی علل روانی پنهان شدن انسان ها در پشت عکس ها و نام های غیرواقعی برای استفاده غیرانسانی و خالی از فرهنگ از دنیای مجازی برای تخریب دیگران خواهد بود.
 
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی