اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

رسایی در تذکر آئین‌نامه‌ای:

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۳ ب.ظ

اگر توافق هسته‌ای برد برد است چرا

 می‌ترسند پشت تریبون مجلس مطرح شود.

 متاسفانه طرفین می گویند، متن انگلیسی برجام مبناست.


نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ترجمه توافق هسته‌ای ارائه شده به مجلس غیررسمی است، گفت: اگر برجام یک بازی برد برد است، چرا می‌ترسند از پشت تریبون مجلس مطرح شود.
گروه سیاسی - رجانیوز: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طی تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: سؤال این است کمیسیون ویژه بررسی برجام که امروز در صحن علنی برای کاندیداهای عضویت در این کمیسیون رأی‌گیری شد، قرار است چه چیزی را بررسی کند؟ هنوز لایحه برجام و حتی ترجمه رسمی برجام تقدیم مجلس نشده است.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، رسایی همچنین گفت:‌ در اولین جمله ترجمه داده شده از توافق هسته‌ای به مجلس روی غیررسمی بودن آن تأکید و نوشته شه که «ممکن است در این ترجمه که هرچند کمال دقت انجام شده تا عبارات با صحت و امانت ترجمه شوند اما به دلیل پیچیدگی عبارات ناشی از فنی و حقوقی بودن از یک طرف و مصالحی بودن آن از طرف دیگر، نتوانسته باشیم به طور دقیق آنها را ترجمه کنیم لذا متن انگلیسی مبناست».

 
رسایی با بیان اینکه موضوع مصالحی بودن برجام قابل فهم نیست، گفت: با توجه به مصالحی بودن متن برجام اصلاً ما نمی‌توانیم راجع به آن بحث کنیم، امروز یک ماه از توافق هسته‌ای گذشته و یک ماه دیگر هم کنگره آمریکا می‌خواهد نظرش را راجع به توافق هسته‌ای اعلام کند اما هنوز دولت لایحه توافق را به مجلس ارائه نداده است.
 
نماینده تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته مقامات دولتی اظهارات عجیبی کردند، معاون وزیر خارجه گفته است که صلاح نیست مجلس در مورد توافق هسته‌ای اظهارنظر کند؛ همچنین معاون رئیس‌جمهور هم روز گذشته گفته که نظر دادن مجلس درباره برجام خلاف قانون اساسی است؛ با توجه به این اظهارنظرات مقامات دولتی به نظر می‌رسد بهتر است ما جایمان را با دولت عوض کنیم و دولت روی عملکرد مجلس نظارت کند.
 
رسایی خاطرنشان کرد: اگر این توافق هسته‌‌ای یک بازی برد برد است، پس چرا می‌ترسند از پشت تریبون مجلس مطرح شود. چرا لایحه برجام ارائه نمی‌شود و چه زمانی قرار است این لایحه تقدیم مجلس شود؟
 
در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت:‌کمیسیون ویژه بررسی برجام بر اساس ماده ۴۴ آئین‌نامه داخلی مجلس سامان یافته و امروز تشکیل خواهد شد، طبق این ماده هیچ نیازی متوقف در بحث لایحه نیست و به دلایل مهم و ضروری تشخیص دادیم که مسئله هسته‌ای موضوع بسیار مهمی است که تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی توافق نهایی یک ضرورت است اما مسائل دیگری که درباره ارائه لایحه برجام توسط دولت به مجلس مطرح شده، بحث دیگری است که در چارچوب قانون آنها را انجام خواهیم داد.
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی