اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

بی‌برنامگی دولت نه تنها کمترین کمکی به خروج از رکود نکرده، بلکه با تزریق بی‌ثباتی به بازار روی دردهای مردم نمک پاشیده است. بلبشوی ایجاد شده به نام «آزادسازی نرخ بلیت پروازها» تازه‌ترین نمونه‌ این تصمیمات است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بلیت هواپیما اوج گرفت. دولت یازدهم که پیشتر با تراشیدن انواع توجیهات فضایی آب و نان و تقریباً همه چیزِ مردم را گران کرده بود، به حمل و نقل هوایی مردم هم رحم نکرد تا دست همان اقلیتی را که از هواپیما استفاده می‌کردند، کوتاه کند. بیماری «شیب ملایم» به آسمان نیز سرایت کرد!

 

 

خبر آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها کافی بود تا فرصت‌طلبان دست به کار شده و از نمدِ ندانم‌کاری دولت برای خود کلاه ببافند. افزایش تا چهارصد درصدی قیمت برخی مسیرها در حالی اتفاق افتاد که پیشتر و مسؤلین سازمان هواپیمایی کشوری حتی از ارزان شدن قیمت بلیت پروازها بعد از اجرای فکرِ بکرِ آزادسازی گفته بودند، ادعای بانمکی که با توجه به عقبه‌ی دولت فخیمه در اجرای انواع شیب‌های ملایم، بیشتر از آن‌که تسکین‌دهنده‌ی دردهای مردم باشد، مایه‌ی انبساط خاطر شد. به این ترتیب بلیت برخی مسیرها از جمله پرواز تهران-مشهد حسابی اوج گرفت و در مواردی برای آخر هفته تا 450 هزار تومان نیز به فروش رسید؛ یعنی درست در ایام دهه‌ی اخر صفر و در روزهایی که عزاداران آل الله برای عرض تسلیت رهسپار خراسان هستند. با این همه مدیران هواپیمایی از پذیرفتن مسؤلیت بلبشوی ایجاد شده طفره رفته و توپ را به زمین آژانس‌ها و فروشندگان بلیت انداختند؛ برای نمونه رییس هیأت مدیره هواپیمایی زاگرس معتقد است: «در بروز نرخ‌‌های جهشی بلیت هواپیما پس از ابلاغ قانون آزادسازی نرخ‌ها، شرکت هواپیمایی مقصر نیست، بلکه این آژانس‌‌ها هستند که در حق مسافر اجحاف می‌کنند.»

 

بنا به گفته سید عبدالرضا موسوی، آژانس‌های هواپیمایی بلافاصله پس از ابلاغ قانون آزادسازی نرخ هواپیما، به چپاول‌ مردم و خالی کردن جیب آنها اقدام کرده‌اند ‌‌و در قالب آزادسازی هر کاری انجام می‌دهند. طبق اعلام رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس ‌این ایرلاین پس از آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما،‌ یک ریال هم به نرخ‌های قبلی در همه مسیرهای داخلی اضافه نکرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ‌با اندکی جست‌و‌جو در سیستم فروش آژانس‌های هواپیمایی، به روشنی معلوم است بلیت پروازهای تهران-مشهد همین ایرلاین تا 350 هزار تومان هم به فروش رفته است.

 

وی هم‌چنین روایت جالبی از کاسبی سایت‌های فروش اینترنتی بلیت و پشت پرده‌ی آنها دارد: «همه این سایت‌ها فعالیت غیرقانونی دارند و تنها سایت رسمی فروش بلیت هواپیما، سایت شرکت‌های هواپیمایی است که نرخ رسمی بلیت روی آنها درج شده است. در حال حاضر سه سایت بزرگ غیرمعتبر فروش بلیت هواپیما در کشور اصلی‌ترین فروش‌ها را انجام می‌دهند و متاسفانه چون با برخی از مدیران در ارتباطند برخورد جدی با آنها نمی‌شود.»

 

روایت موسوی از داستان پشت پرده‌ی پایگاه‌های اینترنتی فروش بلیت، اگرچه روایت جذابی است، اما به نظر نمی‌رسد بتواند افکار عمومی را قانع کند، بر اساس این گزارش مردم افزایش نرخ بلیت‌ها را نتیجه‌ی تبانی پشت پرده ایرلاین‌ها و آژانس‌های فروش اینترنتی با دولت برای خالی کردن جیب ملت می‌دانند. 

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی