اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

ضرورت تغییر مواضع ایران در قبال اسرائیل

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ


صدر اعظم آلمان امروز در اظهار نظری ضمن انتقاد از مواضع ایران نسبت به رژیم صهیونیستی و «غیر قابل قبول» نامیدن آن، مدعی شد به جمهوری اسلامی در اجرای تعهداتش در برجام اطمینان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو»، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز (شنبه) در مصاحبه‌ای که روزنامه «یدیعوت آحارانوت»‌ در نسخه انگلیسی این رسانه آن‌را منتشر ساخت، عنوان داشت ، سیاست‌های فعلی ایران در قبال اسرائیل درست نیست.

بر اساس این گزارش، مرکل در این گفت‌وگو که به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری رابطه دیپلماتیک بین آلمان و اسرائیل صورت گرفت، اظهار داشت: «خصومت فعلی ایران با اسرائیل و درخواست‌های مکرر برای نابودی اسرائیل «غیر قابل قبول »هستند و تهران ضرورت دارد مواضعش را در این زمینه تغییر دهد.»

مرکل در این زمینه افزود، آلمان آنقدر این پیام را با صدای رسا و آشکار تکرار می‌کند تا حکومت ایران آن‌‌را درک کند.

صدر اعظم آلمان در این مصاحبه ضمن بیان غیر قابل قبول بودن مواضع ایران در قبال اسرائیل گفت: «امیدوارم روزی سیاسمتداران حاکم در تهران به این نتیجه برسند و تا‌ آن موقع وظیفه دولت آلمان تکرار مجدد این درخواست است.»

آنگلا مرکل در بخشی دیگر از این گفت‌وگو تصدیق کرد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بی‌نقص نبوده و افزود که دلیل مخالفت اسرائیل را با آن را درک می‌کند. وی البته تصریح کرد ساز و کارهای اعمال شده بر ایران در برجام  متکی بر شدید شدن تحریم‌ها در صورت نقض (احتمالی) توافق از سوی این کشور است.

مرکل در این زمینه نیز افزود: «من متوجه حساسیت اسرائیل درباره این موضوع و فقدان اعتماد به ایران هستم. با وجودی که این‌ اسرائیل است که به طور مستقیم تهدید می‌شود اما در واقع همه ما در جهان آزاد از سوی ایران مجهز به جنگ افزارهای هسته‌ای تهدید می‌شویم . حتی اگر من چون دیگر شرکایم به این نتیجه می‌رسیدیم که دلایل موافق بر دلایل مخالف (در برجام)  برتری داشتند، باز هم نمی‌توانم انتقادها نسبت به آن‌را نادیده بگیرم. ما به طور کامل نسبت به شفاف سازی ایران اطمینان نداریم. در صورت عدم  پایبند بودن ایران به تعهداتش ، توافق این امکان را به ما می‌دهد تا تحریم‌ها را دوباره برقرار کنیم.»

صدر اعظم آلمان در این گفت‌وگو همچنین امنیت اسرائیل را از گذشته و حال برای تمامی صدر اعظم‌های آلمان بسیار مهم دانست.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی