اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

با وجود استقبال بیشتر کشورهای عربی از طرح مذاکره با ایران مسئولان برخی از این کشورهای حاشیه خلیج فارس معتقدند که هم اکنون هیچ فرصتی برای مذاکره بین کشورهای عربی و ایران وجود ندارد.




به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو»،
به نقل از العالم، مخالفت این کشورها درحالی است که جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست های ماه گذشته سازمان ملل متحد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به مذاکره فراخوانده بود.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک مسؤول ارشد عربی تأکید کرد: "خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر طرح مذاکره اعراب و ایران را پیشنهاد کرده است، مذاکره ای که ایران بر لزوم آغاز آن در روز 22 سپتامبر 2015 تأکید می کند"

این مسؤول بدون ذکر نام خود خاطرنشان کرد: "العطیه در اجلاس اخیر وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری در ریاض پایتخت عربستان طرح مذاکره اعراب و ایران را پیشنهاد کرد و خواستار برگزاری آن در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2015 در نیویورک شد."

به گفته این مسؤول، عمان هیچ مخالفتی با طرح قطر ندارد و بر لزوم مذاکره کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران برای نزدیک کردن دیدگاه های آنها درباره بسیاری از مسائل لاینحل منطقه تأکید می کند .

کویت نیز مخالفتی با مذاکره نکرده است و گویا از آغاز مذاکره حمایت می کند ولی عربستان ، امارات و بحرین شدیداً مخالف مذاکره هستند؛ این کشورها مدعی هستند که ایران در حال دخالت در امور کشورهای منطقه است.

این مسؤول عرب مذاکره با ایران را هدر دادن وقت و عقب نشینی از عملیات توفان قاطعیت به  فرماندهی عربستان در یمن دانست.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی