اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین
نخستین دیدگاه پیرامون توافق این است که رویکرد اوباما با صهیونیست‌ها زاویه پیدا کرده لذا این رژیم با توافق مخالف است و دیدگاه دیگر حاکی از نمایشی بودن مخالفت صهیونیست‌ها با توافق برای پذیرش آن در ایران است.
باشگاه خبرنگاران - مخالفت صهیونیست‌ها با توافق هسته‌ای، سناریوی فریب یا واقعیت؟!

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت زمان و نزدیک شدن به اعلام نتایج برجام در نهادهای عالی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، دو دیدگاه عمده در خصوص این مذاکرات و مخالفت صهیونیست‌ها و سناتورهای همراه این رژیم در کنگره آمریکا مطرح می‌شود.

اولین دیدگاه این است که رویکردهای دولت "باراک اوباما" برای ثبت توافق در موضوع هسته‌ای ایران پس از چند سال و طرح موفقیت دولتش در سیاست خارجی با ایران، با مقامات صهیونیستی نوعی زاویه پیدا کرده و به همین جهت این رژیم با توافق به‌ شدت مخالف است. اما دیدگاه دیگر پیرامون موضوع توافق این است که صهیونیست‌ها با اعلام مخالفت خود به‌دنبال عرضه توافق به ایران به‌عنوان یک توافق خوب به دلیل مخالفت این رژیم با آن است.   


*به آب و آتش زدن صهیونیست‌ها برای ایران‌هراسی
 

 
در روزهایی که روند بررسی برنامه جامع اقدام مشترک یا همان "برجام" در کنگره آمریکا جلسات پر سرو صدایی را سپری می‌کند، خبرهای گوناگونی در خصوص اقدامات صهیونیست‌ها به گوش می‌رسد. از ولخرجی‌های لابی‌های صهیونیستی علیه برجام و خط و نشان کشیدن آن‌ها برای جمهوری اسلامی ایران گرفته تا بردن اعضای کنگره به سفرهای تفریحی در تل‌آویو با هواپیماهای تشریفاتی و به آب‌وآتش زدن برای توسعه پروژه ایران‌هراسی؛ در هر حال به نظر نمی‌رسد که از این بالا و پایین پریدن‌ها نتیجه‌ای عاید رژیم اشغال‌گر قدس شود.
 
 
 
 
*مخالفت نتانیاهو، ترفندی برای عرضه توافق به ایران به‌عنوان یک توافق خوب؟!
 

 
مسئله برجام و موضوع توافق هسته‌ای که بدون شک یکی از مهم‌ترین رویدادها در سال‌های گذشته بوده و در صدر اخبار رسانه‌های جهان نیز قرار داشته از یک دیدگاه دیگر هم قابل بررسی است. چندی قبل کارشناس اندیشکده آمریکایی "وودرو ویلسون" جملات قابل تاملی را در خصوص توافق هسته‌ای ایران منتشر کرد.

این کارشناس اعلام کرد:«‌مخالفت نتانیاهو با توافق وین برای تشویق ایران به پذیرش آن است». در ادامه نشریه آمریکایی-صهیونیستی الگماینر درباره مخالفت شدید نتانیاهو با توافق وین نوشت:«این مخالفت‌های شدید سرمایه لازم را برای عرضه این توافق در داخل ایران داد و این منطق شکل گرفت که وقتی مخالفت اسرائیل تا این حد شدید است، حتما آنچه که برای ایران شکل گرفته خوب است».

 


*آیا مخالفان برجام در کنگره آمریکا رو به افزایش است؟
 

 
در این میان برخی از سناتورهای دموکرات کنگره، لابی‌های صهیونیستی را ناامید نکرده و با اعلام مخالفت پیرامون برنامه توافق با ایران، با سخنان اوباما در خصوص درخواست استفاده از این فرصت و رای مثبت به توافق، ساز مخالف می‌زنند.

چندی پیش "چاک شامر" اعلام کرد که به برجام رای منفی خواهد داد. در ادامه "رابرت منندز" دیگر سناتور دموکرات هم سه‌شنبه  مخالفت خود را با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 که آمریکا تنها یکی از طرف‌های امضاکننده آن است اعلام خواهد کرد. این سناتور دموکرات که قبلاً عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا بود، به شدت مخالف رویکرد"باراک اوباما"، رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بود و بارها با آن اعلام مخالفت کرده بود. در صورت اعلام رای منفی منندز، وی دومین فرد دموکرات مخالف توافق با ایران لقب خواهد گرفت.

 


*وضعیت کمّی سناتورهای موافق و مخالف توافق در کنگره
 

 
نمایندگان مجلس سنا با این فرض که تمامی ۵۴ عضو جمهوری‌خواه به "برجام" رأی منفی بدهند، به همراهی ۱۳ دموکرات (۶۷ رأی) برای ابطال وتوی اوباما با کسب دو سوم آراء (۶۷ رأی) و رد بازگشت‌ناپذیر آن نیاز دارند.

از میان ۴۶ قانونگذار دموکرات در مجلس سنا تاکنون ۱۹ قانونگذار موافقت خود را با «برجام» اعلام کرده‌اند. اکنون اعلام رای 27 سناتور دموکرات می‌تواند در خوشحالی یا عصبانیت دو طرف این جنجال، یعنی دولت اوباما و صهیونیست‌ها ایفای نقش کند.

 

*کلینتون، گرفتن دست پیش برای پس نیفتادن
 
 

 
در شرایطی‌ که دولت آمریکا و بخصوص حزب دموکرات‌های این کشور با توجه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آن، به شدت به توافق با ایران نیازمند هستند و حتی ظاهرا در این راه قید نزدیک‌ترین شریک خود یعنی صهیونیست‌ها را نیز زده‌اند، "هیلاری کلینتون"، نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد در صورتی که ایران در نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای "تقلب کند"، بهای آن را پرداخت خواهد کرد. جالب این است که وی گفته گزینه جایگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران وجود نداشته است.

 

*پیش‌بینی شکست فاجعه بار تبلیغات صهیونیست‌ها علیه"برجام"
 

مخالفت صهیونیست‌ها با توافق، سناریوی فریب یا واقعیت؟!

 
بنابر اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، قانونگذاران دموکرات آمریکایی که هنوز درباره رأی خود به سند پایانی مذاکرات هسته‌ای یا "برجام" تصمیم نگرفته‌اند، توجهی به تبلیغات تلویزیونی لابی‌های صهیونیستی ندارند و نیز عمده تبلیغات این لابی‌ها برای اثرگذاری بر مردم در ایالت‌هایی طراحی شده که نمایندگان دموکرات آنها هنوز تصمیم خود برای رأی مخالف یا موافق به سند برجام را اتخاذ نکرده‌اند.

هم ‌چنین در این تبلیغات صهیونیست‌ها و در راس آن‌ها لابی پرنفوذ "آیپک" از حمایت برخی از سناتورها از سند پایانی مذاکرات هسته‌ای با ایران از عنوان"دستشان به خون آغشته خواهد شد" استفاده می‌کنند. این لابی‌ها در بسیاری از موارد دیگر سعی می‌کنند که از اتخاذ رویکردهای تند خودداری کرده و شیوه ملایم‌تری را لحاظ کنند زیرا براین باورند که ممکن است اتخاذ دیدگاه‌های افراطی نتایج معکوس به بار بیاورد. به هر حال این کارزار در حالی ادامه می‌یابد که احتمال رای مثبت دموکرات‌ها به سند برجام و شکست فجیع تبلیغات صهیونیستی در حال افزایش است.

 

*تلاش اوباما برای به حداقل رساندن خطر رد توافق در کنگره
 
 

 "مهدی دواتگری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه اوباما به آیپک مبنی بر ترک دروغ‌پردازی درباره توافق هسته ای ایران گفت: لابی‌های صهیونیستی در کنگره آمریکا نقش اساسی دارند و نباید از نفوذ آنها غافل شویم.

وی گفت: علیرغم اینکه در سفر نتانیاهو به آمریکا، اوباما ملاقاتی با وی نداشت اما فضایی ایجاد شد که نتانیاهو به راحتی در کنگره آمریکا حضور یافت و برخی از سیاست‌های دولت آمریکا را زیر سوال برد.

مطابق اظهارات این نماینده مجلس، در صورت رد توافق از سوی کنگره یک مرحله وتو برای اوباما وجود دارد که دوباره این سند برای تصویب به کنگره برگردد اما این احتمال وجود دارد که توافق مجددا رد شود و لذا اوباما تمام توان خود را برای به حداقل رساندن این خطر به‌کارمی‌گیرد.

 


*تلاش ناکام اوباما در جذب یک سناتور جمهوریخواه به طیف موافقان برجام
 

 
"جک فلیک" سناتور جمهورخواه ایالت آریزونا که باراک اوباما تلاش کرده بود، وی را به سوی طیف طرفداران توافق جذب کند،‌ در نهایت تصمیم گرفت تا مانند هم حزبی‌هایش بر علیه توافق هسته‌ای با ایران در کنگره رای بدهد.


*هدف صهیونیست‌ها از مخالفت با توافق، ترغیب داخل ایران به اصل پذیرش است
 


 
"وحید احمدی"عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  مجلس باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون وضعیت کنگره آمریکا پس از وتوی اوباما در پی رد احتمالی سند برجام اظهار داشت: آن‌چه که تاکنون درباره رای متفاوت اعضای کنگره در مورد برجام و نیز اقداماتی که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در جهت به تایید رساندن این سند در کنگره اتفاق افتاده است بیانگر این است که تلاش عمومی در مقامات آمریکایی بر رای مثبت به برجام و نرسیدن سرانجام کار به وتوی اوباما است و در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که کنگره به دنبال تصویب برجام خواهد بود.

وی گفت: واقعیت این است که آمریکا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تایید برجام و دست‌یابی به توافق را به عنوان یک دستاورد برای خود مطرح کرده و در نهایت تلاش می‌کند این توافقنامه به سامان و سرانجام مقصود برسد.

احمدی افزود: باید توجه داشت که هم حزبی های اوباما که همان دموکرات‌ها هستند قطعا با تصویب متن سند توافق موافق بوده و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که در این مسیر در قالب منافع ملی آمریکا یارگیری داشته باشند و رد توافقی شکل نگیرد.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: به نظر من اتفاقاتی مانند این‌که رژیم صهیونیستی به‌دنبال لابی کردن برای رد برجام، تقابل و اعلام نظرهای مخالف اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره و از این قبیل اظهارات همگی سناریوها و صحنه سازی‌ها و بازی‌هایی در درون آمریکا و نیز صحنه بین‌المللی است که خود کاخ سفید هم کاملا به آن واقف بوده و دراین جهت عمل می‌کند.

وی ادامه داد: البته در مورد قضایای توافق بدین صورت نیست که غرب از اقدامات صورت گرفته بطور کامل رضایت داشته باشد بلکه نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد اما اعلام مخالفت‌های برخی از اعضای کنگره و طرف‌های صهیونیستی برای این است که در داخل ایران طرف‌های مخالف را به اصل پذیرش ترغیب و تشویق کنند.

احمدی در پایان تصریح کرد: در همه این اقدامات طرف‌های مقابل با هم همکاری کامل داشته و نقشه‌هایی را برای یکدیگر تعریف کرده‌اند که هر کس باید دراین بازی نقش خود را به درستی ایفا کند.


*لابی‌های صهیونیستی در آمریکا حرف آخر را می‌زند
 

در انتها توجه به این نکته ضروری است که منافع آمریکا همان منافع رژیم صهیونیستی است  و لابی‌های پر نفوذ و قدرتمند این رژیم در آمریکا حرف آخر را می‌زنند و عملا همه سیاست و اقتصاد آمریکا بر روی انگشت سردمداران این لابی‌ها می‌چرخد.

این لابی‌ها از همه نفوذ و ثروت خود برای حصول نتیجه مورد نظر در همه ادوار انتخاباتی آمریکا نهایت استفاده را می‌کنند به‌گونه‌ای که وقتی نخست وزیر این رژیم در کنگره حاضر می‌شود بسیار بیشتر از رئیس جمهور آمریکا مورد تشویق اعضای آن قرار می‌گیرد. بنابراین تقابل‌ها و رویارویی‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران نمی‌تواند زیاد معنادار باشد، چنان‌که هر فردی قبل از رسیدن به ریاست جمهوری و نیز بعد از تصدی این مقام در ایالات متحده ابتدا باید ارادت وفاداری خود را به این رژیم جعلی نشان داده و در واقع دل مقامات صهیونیست را به‌دست‌ آورد.

 پرواضح است که تامین امنیت رژیم صهیونیستی از همان ابتدا مهم‌ترین دغدغه‌ها و اصول هر یک از سردمداران و روسای جمهور کاخ سفید بوده؛ به‌گونه‌ای که در اظهارات این مقامات همواره به صورتی علنی مشاهده می‌شود.


گزارش از: وحید امیدی موحد
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی