اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

مدارس دولتی حق دریافت وجه در هنگام ثبت نام ندارند.

چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۰۷ ب.ظ

سهل‌آبادی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بر اساس قانون هیچ کدام از مدارس دولتی در هنگام ثبت نام حق دریافت شهریه و یا وجه غیر متعارف از والدین را ندارند و در صورتی که اولیاء با چنین موردی رو به رو شدند موضوع را از طریق بازرسی آموزش و پرورش گزارش دهند.

ابولقاسم خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « خبرگزاری دانشجو»، در رابطه با دریافت شهریه در مدارس گفت: دریافت وجه از اولیاء دانش آموزان بصورت اجباری ممنوع است و هیچ مدیر مدرسه ای حق ندار ولی دانش آموز را مجبور پرداخت مطالباتی در هنگام ثبت نام کند.

وی در ادامه افزود: تنها مدارس خاص که غیر دولتی هستند طبق قانون مدارسی همچون غیر انتفاعی، و غیر دولتی می توانند در هنگام ثبت نام وجه دریافت کنند.

به گفته نماینده مردم تربت حیدریه اگر کسی در هنگام ثبت نام فرزند خود در  مدارس دولتی با شرط  پرداخت وجه مواجه شود می تواند از طریق بازرسی وزارت آموزش وپرورش موضوع را دنبال کند و مدیر مدرسه موظف است شماره تماس ارتباط با بازرسین آموزش پرورش را در جایی که در دید اولیا باشد قرار دهد تا اولیا در این خصوص گرفتار سردرگمی برای شکایت نشوند.

 

عضو کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بیان داشت: مدیران مدارس تنها باید حق بیمه دانش آموزان و مواردی که در قانون مشخص شده را از اولیاء دریافت کنند و غیر از این موارد جایز نیست وجهی از اولیاء در مدارس دولتی از دانش آموزان گرفته شود.

 

خسروی سهل آبادی در ادامه بیان کرد: مدیران مدارس  می توانند با بیان مشکلات مدارس و برنامه های فرهنگی مدرسه به صورت داوطلبی به اولیاء توصیه کنند تا در این خصوص کمکی را به مدرسه آن هم از روی اختیار و میل و رضایت اولیاء به مدرسه کند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر دانش آموزی در محدوده مدرسه ای که حق ثبت نام در آن مدرسه دارد مدیر مدرسه به دلیل عدم پرداخت وجه به عنوان کمک مدرسه ممانعت کند ولی دانش آموز می تواند به وزارت آموزش و پرورش شکایت کند و به تخلفات مدیر مدرسه قطعا رسیدگی خواهد شد.

 

وی در ادامه به خلاء قانونی مجرم دانستن ولی فرزندان در ممانعت از تحصیل فرزندش اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دانشگاه ها و مدارس کشور ژاپن به این نکته توجه شد که این کشور در قوانین خود آورده است که تمام فرزندان این کشور باید 12 سال مقطع تحصیلی پایه را تا قبل از دبیرستان بصورت اجباری بگذارند و اگر هر ولی مانع تحصیل فرزند خود در مدرسه شود از نظر قانون باید پاسخگو باشد.

 

وی بیان کرد: اگر ممانعت از تحصیل فرزندان کشور ژاپن در مدارس به دلیل ضعف مالی است دولت به این خانواده کمک می کند اما اگر دلیل موجهی برای عدم تحصیل فرزند ندارد باید پاسخگو باشد ولی متاسفانه در کشور ایران چنین قانونی وجود ندارد که ولی از تحصیل فرزند ممانعت کرد قانونی وجود ندارد این ولی مجرم است یا نیست و اگر مجرم است مجازاتش چیست و چه برخوردی با این ولی انجام پذیرد.

 

خسروی سهل آبادی بیان کرد: این وظیفه مجلس و وزارت آموزش و پرورش است که برای خلاء قانونی مجازات ولی در ممانعت از تحصیل فرزندش  قانون وضع کنند.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی