اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین


عضو اتاق فکر هسته ای دولت یازدهم: رک بگویم، اگر من بودم، این توافق را امضا نمی‌کردم!/ از بعد کمی آنچه گرفتیم ۳۰-۷۰ هم نیست

برخی امتیازاتی که دادیم برگشت پذیر نیست

من جزو آن‌هایی نیستم که می‌گویند این باید 50-50 می‌شد. می‌دانید، اینکه گفته شود باید 50-50 باشد، برای ایرانی که با 6 قدرت جهانی مذاکره می‌کرد، انتظار زیادی است. اما می‌شود این را از لحاظ کمی مد نظر قرار داد، همان کاری که من در کتاب‌هایم انجام می‌دهم. از بعد کمی، از لحاظ آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم، به نظر من این حتی 70-30 هم نیست.


من جزو آن‌هایی نیستم که می‌گویند این باید ۵۰-۵۰ می‌شد. می‌دانید، اینکه گفته شود باید ۵۰-۵۰ باشد، برای ایرانی که با ۶ قدرت جهانی مذاکره می‌کرد، انتظار زیادی است. اما می‌شود این را از لحاظ کمی مد نظر قرار داد، همان کاری که من در کتاب‌هایم انجام می‌دهم. از بعد کمی، از لحاظ آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم، به نظر من این حتی ۷۰-۳۰ هم نیست.
گروه سیاسی - رجانیوز: استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و یکی از اعضای  اصلی اتاق فکر هسته ای دولت یازدهم در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، چه از بعد زمانبندی و چه از منظر داده‌ها و ستانده‌ها، سند متوازنی نبود و اگر او به جای مذاکره کنندگان بود این سند را امضاء نمی کرد.
 
به گزارش رجانیوز،  ناصر هادیان استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه تهران روز دوشنبه در نشستی که در اندیشکده شورای آتلانتیک برگزار شد، در گفتگو با باربارا اسلوین با بیان عباراتی جالب توجه به تشریح نقاط ضعف برنامه جامع اقدام مشترک پرداخت و گفت اگر او بود، چنین توافقی را امضا نمی‌کرد.
 
وی که پیش از این نیز به عنوان مدافع توافق در رسانه ملی حاضر شده بود، با بیان اینکه ۴ معیار را برای سنجش توافق در نظر دارد، گفت سند به دست آمده، بر اساس این معیارها سندی متوازن نیست و آنچه که ایران گرفته و آنچه که ستانده، معادل یکدیگر نیست.
  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی