اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

میراثی گرانبها روی ویترین محصولات ایرانی +تصاویر


میراثی گرانبها روی ویترین محصولات ایرانی +تصاویر

از آن جایی که در آینده دیگر این سینما نیست که حرف اول را می زند و بازی های رایانه ای جای سینما را خواهد گرفت لذا رفتن به سمت تولید و حمایت از بازی های ایرانی امری است که متولیان امر فرهنگی باید به آن توجه کنند

به گزارش گروه اجتماعی فرهنگ نیوز: چند سالی است که بازار تولید و عرضه ی بازی های رایانه ای ایرانی بسیار قوت گرفته و هر از گاهی شاهد تولید و عرضه ی یک بازی جدید با خصوصیات خیره کننده هستیم. بدون شک یکی از مهم ترین ارکان حفظ هویت و فرهنگ اصیل ایرانی –  اسلامی حضور پر رنگ و قدرتمند در این میدان است. حضوری که با کوتاهی در آن اثرات جبران نا پذیری به بافت فرهنگی جامعه وارد خواهد آمد و در مقابل با مطالعه عمیق و بنیادی می توان ضمن تاثیرگذاری فرهنگی خلأ موجود را تا حد امکان برطرف نمود.

معرفی تعدادی از بازیهای رایانه ای داخلی:

در ادامه به منظور آشنایی بیشتر کاربران و همچنین تشویق سازندگان بازیهای رایانه ای به معرفی بعضی از بازی های رایانه ای ایرانی که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده می پردازیم.

بازی برادران

بازی برادران حکایت خانواده ای است در دنیایی خیالی که تمام تلاششان حفظ همدیگر است و در این راه به خاطر یکدیگر حاضر هستند از جان نیز بگذرند. داستان دو پسر تراژدی غمناکی است که درد و رنج را تصویر می کند

برادران ساخته ذهن یک کارگردان لبنانی تبار سینما است که در جشنواره فجر سال ۸۹ جایزه دریافت کرده است و نگاه فیلم سازانه را در این بازی حفظ کرده است. داستان بازی به کمک شاهکار موسیقی به قدری به کمک کارگردان آمده است که ضعف های فنی آن را پوشانده است.

 

بازی راز روشن

پس از ترور دانشمندان هسته ای نیروی اطلاعاتی کشور عملیات گسترده ای را جهت انهدام شبکه مرموز و پیچیده تروریستها برنامه ریزی و اجرا نموده اند. پس از اطلاعات بدست آمده و سرنخ های ابتدایی از هویت عناصر این شبکه، بخشی از کار در پوشش عملیاتی محرمانه به شخصیت اول داستان محمد اصلانی واگذار می گردد.

 

بازی بردیا

"بردیا" یک بازی رایانه ای اکشن کودکانه (بدون خشونت) با رگه هایی از ماجراجویی و سبک پلتفرمر می باشد که هسته اصلی گیم پلی آن ، مبارزه با سربازان مقدونی و خائنان داخلی ایران زمین در زمان حمله اسکندر به ایران است. مبارزه با آنها به کمک قدرت و سلاح های بردیا یا یک فعالیت فکری توسط او صورت می گیرد.

بازی ارتش های فرازمینی

این بازی در سبک اکشن اول شخص و با مضمون کمبود  انرژی در آینده توسط استودیو راسپینا و با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ساخته شده است.

این عنوان فوق العاده که  با انجین UDK ساخته شده تا کنون فراتر از انتظارها بوده و توانسته مقامات مختلفی را در عرصه های جهانی مانند: حضور در جشنواره گیمز کام آلمان،بهترنی بازی مستقل سال از دیدگاه کاربران و کسب حضور در شبکه جهانی استیم، را کسب کند.

 

  انتخاب برترین بازی های مستقل جهان ارتش های فرازمینی اول شد

افتخار آفرینی بزرگ دیگری برای صنعت بازیسازی ایران. سایت بزرگ IndieDB که هر ساله برترین بازی های مستقل جهان را انتخاب میکند، لیست پنج بازی برتر مستقل جهان را منتشر نمود که در این بین به طرز شگفت انگیزی ، ۳ بازی ایرانی ارتش های فرازمینی ، شبگرد و سیاووش قرار داشتند. طبق لیست منتشر شده از این سایت ، بازی بزرگ ایرانی ارتش های فرازمینی (E.T Armies) توانست رتبه ی اول را کسب کند و دیگر بازی مورد انتظار ایرانی یعنی شبگرد (The Dark Phantom) توانست مقام دوم را کسب کند ، همچنین بازی ایرانیسیاوش (Legends of Persia) هم توانست مقام چهارم را در بین پنج بازی برتر کسب کند.

  بازی ترکمنچای

داستان بازی ترکمنچای روایتگر اتفاقاتی است که در قالب انعقاد عهد نامه گلستان و ترکمنچای روی داده است، بازی قرن ۱۹ میلادی در دوره قاجاریه به روایت مبارزات عباس میرزا و یارانش با قوای روس (تزاری) می پردازد.

 

بازی عصر پهلوانان ۲

بازی ایرانی عصر پهلوانان ۲ یک بازی نقش آفرینی ایرانی است. این بازی عرصه های جدید و نا آشنایی را به مخاطبان ایرانی معرفی کرد . بازی کننده در نقش شاهزاده جوان به نام آتار با راهنمایی پدرش ، صفری بلند را برای کشف راز حمله دیوان به زابل آغاز می کند این سفر از سرزمین  های سرسبز شروع شده و با دورگشت (تله پورت ) به دنیاهای دیگر با استفاده از سوزاندن پر سیمرغ ختم می شود .

بازی پروانه

چندی پیش مصاحبه ای با تولیدکنندگان بازی پروانه انجام شد. آن ها گفتند :”درجشنواره گیم کانکشن فرانسه با بیش از ۶۰ شرکت بین المللی و منطقه ای برای انتشار جهانی وارد مذاکره شدیم.”سیدمهدی دبستانی مدیر تهیه بازی پروانه افزود: “بازی پروانه و استودیو BeardedBird به عنوان تنها نماینده مستقل حاضر از ایران، در این نمایشگاه مورد توجه شرکت­ها و استودیوهای معتبر جهانی قرار گرفت به طوری که در طول نمایشگاه با نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت فعال در صنعت بازی ساز به مذاکره و رایزنی پرداختیم.”

 

وی همچنین اظهار داشت که بازی پروانه پیش از اینکه به این جشنواره وارد شود،به عنوان بهترین بازی سال ایران انتخاب و ۷ غزال زرین بهترین بازی سال، بهترین بازی اکشن ماجرایی، بهترین جلوه های صوتی بازی، بهترین طراحی بازی ، بهترین موسیقی بازی ، بهترین هنر سه بعدی و بهترین دستاورد سینماتیک را از جشنواره بازی­های رایانه­ای تهران کسب کرده بود.

 

افتخاراتی بی نظیر برای استودیو  berdedbird

پروانه بهترین بازی سال ایران و کاندیدای بهترین بازی سال جهان!

این بازی علاوه بر کسب عنوان بهترین بازی سال در ایران، کاندیدای بهترین بازی سال جهان از سوی گیم کانکشن فرانسه که معتبرترین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی در جهان می‌باشد نیز شده است.

 

بازی خروس جنگی

طبق نظرسنجی از مخاطبان بازی رایانه ای ،بازی آنلاین” خروس جنگی “در بین ۶۷ بازی برتر ایرانی و با کسب بیش از هشت هزار رای به عنوان بهترین بازی در سال ۱۳۹۳ معرفی شد.این بازی تماما آنلاین می باشدو داستان بازی از این قرار است که شما به عنوان یک خروس قهرمان،باید به جنگ خروس های شرور بروید و همه ی آن ها را شکست دهید.

 

بازی دوران افتخار

داستان این بازی با هدف حفظ و نگهداری ارزش های ۸ سال دفاع مقدس، نوشته شده که روایت کاملا حقیقی از عملیات مرصاد و آزادسازی خرمشهر است

 

بازی نفس‌های سوخته

بازی رایانه‌ای « نفس‌های سوخته » با موضوع دفاع مقدس و با رویکرد جنایتهای شیمیایی و میکروبی رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس در حال طراحی و ساخت است.

 

بازی کاراگاه علوی

کاراگاه علوی یک بازی ایرانی در سبک ماجراجویی نقطه کلیک سوم شخص می باشد که ماجرای خانم روژان را بازگو می کند. این اشراف زاده انگلیسی که در باغی زیبا زندگی خود را سر میکند، مورد توجه مقامات ایرانی قرارگرفته و در حکومت ایران از جایگاه خاصی برخوردار است. در نیمه شب آذر ۱۳۱۳، اتفاق عجیبی رخ می دهد که حتی مقامات بلند پایه ایرانی را شوکه و نگران می سازد. کارگاه علوی که در حل معما های پیچیده شهرت خاصی دارد، آوازه او سبب می شود تا از سوی مقامات ایرانی انتخاب گردد. شما در این بازی به عنوان این کاراگاه زیرک دست به کار می شوید، و با گفتگو و حل معماهای پیچیده به کشف ماجرا می پردازید و پرده از راز آن بر می دارید.

 بازی فضای یک نواختی ندارد و اغلب اوقات، برای تغییر محیط به یک روستا در شمال کشور سفر می کنید.

 

بازی طلای سیاه

طلای سیاه نام یکی از بازی های ایرانی در سبک استراتژیک است که شما در آن وظیفه کنترل و مدرییت پالایشگاه های نفتی، تأسیسات و کارخانه‌های پتروشیمی و لوله‌کشی های نفتی را برعهده دارید 

همچنین شما در این بازی قادرید که در زمینه تکنولوژیهای گوناگون تحقیق کرده تا محصولات جدیدی را با آنها به وجود آورید و از همین طریق هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهید و یا به رشد و توسعه شهر هایتان کمک کنید تا شهر های شما به یکی از غول های صنعتی تبدیل شوند.

 

بازی چریک

شهر فکه در مهرماه سال ۱۳۶۰ :

یک بنز ۹۱۱ نفربر سپاه پاسداران برای رساندن خود به خط مقدم جبهه در حال عبور از این شهر جنگ زده است اما قبل از این که نیروهای خودی متوجه شوند این شهر را سربازان عراقی گرفته بودند. در هنگام عبور نیرو های ایرانی از این شهر قبل از اینکه متوجه نیرو های دشمن شوند و کاری بکنند، یک خمپاره از طرف نیروهای دشمن شلیک می شود که باعث انفجار بنز می شود . تمامی نیروهای ایرانیی که در آن بنز بودند شهید می شوند به جزء یکی از این سربازها که نام او حسین است و توانسته بود قبل از انفجار، سریعا خود را از بنز به بیرون پرت کند.

 

حسین به محضی که به هوش می آید به وسیله بیسیم با نیرو های محلی ارتباط برقرار می کند و خبر غم انگیز شهادت دوستان خود را می دهد و حالا باید از نیروهای عراقی رد کرده و خود را به نیرو های محلی که در مدرسه مستقر شده اند برساند .

 

بازی سال های سیاه

این بازی دارای بیش از ۵ ساعت گیم پلی، دو شخصیت  قابل بازی، داستانی عمیق، مستند و چندوجهی با انتخاب های خودکاربران، بیش از ۴۰ کاراکتر اصلی و فرعی با ۳ هزار سطر دیالوگ، محیط اپن ورد و هوش مصنوعی بسیار قوی در سطح عناوین AAA (رانندگی آزادانه در محیط شهر لندن و طهران ۱۳۳۲)، محیط سازی نوستالژیک و وسیع در ایران و انگلستان (لندن و طهران)،محیط سازی بیش از ۲۰ محیط داخلی با رعایت کانسپت های تاریخی از زندان، کانون افسران بازنشسته، امنیه طهران، عکاسی، لباس فروشی، دفتر روزنامه  شورش و …، است.  این بازی روایتی است مستند و پر فراز و نشیب در طهران و لندن برای رازگشایی کودتای سیاه در سالهای سیاه است. 

 

بازی ذوالفقار

بازی ایرانی ذوالفقار که محصول استودیو اپیدمیک با همکاری شرکت آمیتیس رایان می باشد و در سبک اکشن اول شخص است. داستان این بازی از جایی شروع میشود که نتانیاهو نخست وزیر وقت اسرائیل با در دست گرفتن پلاتکی ایران را مانند بمب در مجمع سازمان ملل نشان میدهد و ایران را خطری برای صلح جهانی میداند. در همین بین حزب الله متوجه برنامه ی حمله نظامی اسرائیل به تاسیات هسته ای ایران میشود و یکی از تکاورات با تجربه خود را که با نام مستعار “ذوالفقار” مشهور است وارد خاک اسرائیل میکند تا جلوی این حمله را بگیرد و…

 

بازی جاده جنگ 

گروه های تروریستی بصورت گسترده وارد عراق میشود تا سعی در ایجاد نا امنی در مرزهای ایران کنند. در این بین نیز یک گروه چریکی به مناطق فرستاده میشوند که بطور ناخواسته مجبور به انجام عملیات هایی ناخواسته میشوند و همین مسئله داستان بازی را شکل میدهد.

 گرافیک بازی نیز خوب کار شده است اما عالی نیست و انجین بازی نیز UDK بوده است.

 

بازی نجاتگر

بازی ایرانی نجاتگر  محصول مشترک سینا دیتا و مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال میباشد. این بازی سربازی ایرانی است که باید ماموریت های نیمه تمام دوستش(میثم) که ازبین بردن مراکز هسته ای و ضد بشری آمریکا،اسرائیل و انگلیس بوده است را به اتمام برساند. بازی دارای گرافیکی عالی در بین بازی های ایرانی است و بافتها واقعی کار شدند.

 

بازی عملیات انهدام۲

این بازی راجع به عملیات خرمشهر و آزادی خرمشهر، است. اما داستان بازی درمورد یک نوجوان رزمنده است که بمانند دیگر رزمندگان آن دوران سعی در کمک به کشورش دارد. اما بازی دارای ۵ مرحله میباشد که براساس تحقیقاتی که سازندگان انجام داده اند ساخته شده است.

 

 بازی میرمهنا

 قرن ۱۸ میلادی ‌است ‌زمان حکمرانی ‌کریم‌خان‌زند بر بخش‌هایی ‌از فلات ‌ایران،در این ‌زمان ‌جنوب ‌ایران‌ تخت‌ فرمان ‌دریانوردان‌ هلندی ‌و انگلیسی ‌با مقاومت ‌مردی ‌جسور و مبارز روبرو ‌می شود. ‌نام این ‌مرد ‌میرمهنا است ‌. وی ‌از اهالی ‌بندر ‌ریگ ‌است و والدین ‌او در گذشته ‌حکمران ‌محلی آن دیار بوده‌اند. ماجرا ‌از جایی آغاز ‌می‌شود ‌که ‌سربازان هلندی ‌دختری ‌روستای به نام ‌حنانه را می‌ربایند . ‌«شبیر» برادر او ‌که صیاد ‌مروارید ‌است ‌برای یافتن ‌خواهرش  تلاش ‌می‌کند. ‌او به شکل ‌اتفاقی  با گروه ‌میرمنا ‌آشنا  می‌شود ‌و به آنان می‌پیوندد ‌تا اینکه . . .

 

بازی پشت خطوط دشمن

داستان بازی از این قرار است که بازیکن در دوران جنگ جهانی دوم می باشد و قرار است که شما به یکی از جزیره های دشمن حمله کنید و اطلاعاتی را به دست بیاورید ، ولی متاسفانه در مسیر رسیدن به هدف، هواپیما سقوط کرده و بازیکن مجبور به پرش با چتر به جزیره می شود و بعد از پرش و فرود موفقیت آمیز در جزیره ، متوجه سرو صدا های عجیب در آنجا می شود و . . .

 

بازی پرواز دوران

این بازی بر اساس رشادت های خلبان غیور ایرانی عباس دوران ساخته شده است. در این بازی شما باید به عنوان عباس دوران نقش وی را از آغاز عملیات هایش در جنگ تحمیلی تا آخرین عملیاتش ایفا کنید. اما این عملیاتها مربوط به مرزهای جنوبی ، جزیره خارک ، آبادان ، کوهستان های غرب ، پاوه ، جزیره مجنون ، بصره ، مسیر مرزی قصر شیرین میشود که اینا بخشی از عملیات های صورت گرفته توسط این خلبان بزرگوار است.

 

بازی مبارزه در خلیج عدن                              

اولین بازی اکشن اول شخص ایرانی که مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران میباشد بازی جنگ در خلیج عدن بود که پس از انتشار بازخوردهای خوبی در جامعه گیمری ایران و حتی خارج داشته تا جایی که این عنوان به Call Of Duty ایرانی مشهور شد. 

بازی هکر

داستان بازی ایرانی هکر از این قرار است که به شما به عنوان یک هکر ماموریت داده شده تا به صورت کاملا مخفیانه به یکی از سرورهای نظامی کشور آمریکا نفوذ کنید و اطلاعات مهم و امنیتی را از درون آن پیدا نمایید. برای این کار ابتدا شما نیاز به هک کردن ۳ کامپیوتر دارید تا بتوانید به سرور اصلی برسید و بتوانید ان را هک کنید. برای هک کردن هر کامپیوتر گیمر باید رمز ۴ رقمی هر کامپیوتر را حدس بزند و فرصت ۴ بار حدس زدن برای هر کامپیوتر دارد.

بازی سیاووش

یکی از بازی های ایرانی که در سال ۱۳۹۱ منتشر شد و توانست بهمراه نسخه ی دوم گرشاسپ یعنی راز اژدها به عنوان بازی سال در جشنواره بازی های رایانه ای انتخاب شود ، بازی سیاووش بود که در سبک نقش آفرینی تولید شد . این بازی با محوریت داستانی سیاووش که یکی از اسطوره های شاهنامه است ، ساخته شد و توانست در بین گیمر های ایرانی به جایگاه خوبی برسد . اما شرکت سازنده این بازی یعنی استودیو بازی سازی سورنا ، نسخه اصلاحی این بازی با نام بسته اصلاحی نسخه ۱٫۰٫۲ برای کاربرانی منتشر شد که این بازی را در قاب های پلاستیکی و از نمایشگاه تهیه کردند که از ویژگی های این نسخه اصلاحی میشود به اضافه شدن مرحله دهکده برفی اشاره کرد .

بازی آرماگدون

طی گفته های جدید شرکت ایرانا ، طراحی مراحل بازی در دست اجرا است و با افزوده شدن تیم جدید گرافیکی به بازی ، گرافیک بازی نیز تغیرات چشم گیری داشته است. و در آینده نزدیک هم قرار شده که اولین تریلر از گیم پلی آرماگدون نیز منتشر شود. بررسی این بازی در اولین نگاه حکایت از کیفیت بالای بخش گرافیک بازی دارد.

بازی سمندون در غار سنگ شکن

بازی سمندون در غار سنگ شکن یک بازی ساده ولی آموزنده است و البته فکری ، با توجه به گیم پلی این بازی می توان گفت که رده بندی سنی آن نیز مربوط به کودکان و نوجوانان می شود. بازی به این صورت است که شما در ابتدا در غار هستید و در شخصیت سمندون و توسط کلید های جهت نمای کی برد باید مسیر غار را طی کنید و در مسیر خود به در های بسته ای بر میخورید که در مقابل و یا کنار هر یک از این درها یک سوال از شما پرسیده شده است که این سوالات ، از دسته های مختلف اعم از : تاریخی ، جغرافیایی ، زبان انگلیسی ، شعر و … می باشد که گیمر با نشانگر ماوس باید به این سوالات که معمولا چهار گزینه ای می باشند پاسخ دهد.

این بازی توسط بسیجیان پایگاه مقاومت نصر جهرم طراحی شده است و در ابتدای مسیر قرار دارد و با ایده جالبی که در ان به کار رفته ، انتخاب مناسبی برای کودکان و … خواهد بود.

 

بازی لانه شیطان ۱ و ۲

این بازی در سال ۱۳۸۸ تولید و پخش شده است. بازی از آنجا آغاز می شود که پنج جوان ایرانی پس از اخذ مدرک کارشناسی قصد دارند با سفر به عتبات عالیات نذر خود را ادا کنند، که در بین راه توسط نیروهای اشغالگر امریکایی دستگیر و به سرزمینهای اشغالی منتقل می شوند. (القاء این که اسرائیل فقط دشمن ایران و مسلمانان نیست بلکه دشمن بشریت است) قصد دارند ماده ای را به آنها تزریق کرده و آنها را به عنوان سربازانی بدون احساس و کاملا در اختیار خود در اورند تا به اهداف شوم خود برای تسلط بر جهان برسند. در این بین آرمان یک خبرنگار با تحصیلات عالی است و از شم کنجکاوی خود نهایت بهره را برده و در مدت اسارت سعی می کند تا با نفوذ به افکار نگهبان زندان موفق به فرار شود که او پس از فرار از زندان به سمت مزارع شعبا برای رسیدن به مرز لبنان تلاش خود را آغاز میکند.

در مرحله دوم سعی میکند با کمک کماندو های اعزامی از طرف ایران برای نجات سایر دوستان خود وارد معبد هیکل سلیمان شود. این امر محقق میشود و موفق میشود یکی از دوستان خود را نجات دهد اما پس از فرار متوجه میشود از مواد ژنتیکی به دوستانش تزریق شده و حال مساعدی ندارند، تصمیم میگیرد مجددا به معبد برگشته و با توجه به شناختی که از موقعیت آنجا دارد با کمک دو تن از کماندوها سعی میکند که پادزهر مواد تزریق شده را پیدا کرده و برگردد. این امر محقق شده و در این بین به اسناد مهمی درباره اقدامات ضد بشری اسرائیل دست پیدا میکند.

لانه شیطان ۲

با توجه به تخصص ۵ دانشجو و اسناد بدست آمده از یک ریز تراشه ۵ قطعه ای متوجه می شوند که به اسناد فوق سری و مهمی دست پیدا کرده اند اما برای رمز گشایی این اسناد می بایست قطعه ششم ریز تراشه را بدست آورند. پس تصمیم میگیرند دوباره به معبد برگشته و کار نیمه تمام خود را به پایان برسانند ، وقتی به نزدیکی معبد می رسند با کمال تعجب میبینند که نه تنها تدابیر شدید امنیتی بخاطر فرار و خرابکاری آنها وجود ندارد بلکه انگار سالهاست هیچ اتفاقی در ان محل نیفتاده و همین امر موجب نگرانی آنها می شود. در این بین با کماندویی آشنا میشوند ایران-لبنانی که مدتی است در آن منطقه به دنبال اطلاعاتیست که آرمان و دوستانش بطور اتفاقی به ان دست پیدا کرده اند و حالا با تکمیل شدن ان ، گروه وارد معبد هیکل سلیمان شده و بدنبال تکه ششم پازل میگردند. در پایان بازی دوم و درست در لحظه ای که آرمان و همراهانش با پیدا کردن شئ مورد نظر مخفیانه قصد فرار از معبد را دارند متوجه یک اسیر که به نظر خیلی آشنا می آمد میشوند که در نهایت متوجه میشوند او همان سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان است.

بازی فرش

بازی از این قرار است که در ابتدا شما در یک محیطی قرار دارید که مسیری برای شما مشخص شده و شما باید این فرش را با چرخاندن به جهت های مختلف ، روی ان مسیر به حرکت در بیاورید و خب مراحل ابتدایی به شما جهت های حرکت مختلف را نشان می دهد و در انتها نیز باید به سمت معکب سرخی که در انتهای مسیر قرار دارد برسید ، در مراحل بعدی که می توان گفت بازی به صورت کامل شروع می شود ، شما باید به مرور کار های دشوار تر و سخت تری انجام دهید ، به این صورت که در بعضی مراحل ، این مسیری که شما باید روی ان حرکت کنید ، از هم گسسته شده و کاشی هایی که مسیر شما را تعیین می کنند به شکل متفاوتی چیده شده اند و شما باید فرش را طوری هدایت کنید که با باز شدن فرش ، ان بخش از تعداد کاشی هایی که در مسیر شما کم است را برداشته و با یک چرخش درست و مناسب ، در جایی که مسیر شما را تکمیل می کند قرار دهید و این پازل مسیر خود و رسیدن به مکعب انتهای مسیر را تکمیل کنید.  خوب به خاطر داریم که در زمان عرضه این بازی ، یکی از بزرگان صنعت گیم جهان در صفحه تویتر خود ، به طرفداران خود ، بازی ایرانی فرش را توصیه کرده بود و این امر ، خود بیانگر ابتکار عمل در طراحی این ایده جدید را نشان می دهد.

بازی هزار سنگر

سال شصت بود که حماسه‌ای عظیم توسط غیور مردان مازنی در شهر آمل رخ داد، دفاع از شهر! این حماسه آنقدر مهم بود که در وصیتنامه امام خمینی(ره) نیز از آن یاد شد. داستان بازی روایت درگیری های قبل از حماسه و روز حماسه و در پایان دادگاه نهایی است که به قلم سید مصطفی بزرگی و وحید نوروزی خرم به تحریر در آمده است. پاییز و زمستان 92 زمانی فرخنده برای نگاشتن این اثر ارزشمند بوده است. همچنین بازنویسی آن را کسرا کریمی طار که پیش از این در بازی شبگرد با قلم خود مشارکت داشته است به عهده گرفت و حاصل آن بازی نامه هزار سنگر: نبرد آمل شد که حمزه آزاد مدیریت پروژه را عهده دار است.

 

بازی میراث (Miras)

یکی دیگر از بازی‌های موفق ایرانی تحت وب، بازی‌ای‌ست به نام میراث؛ بازی‌ای که روایتگر افسانه کهن پارسی است. حماسه رستم، نبرد با اسفندیار رویین تن و رو در رو با ضحاک ماردوش از مواردی‌ست که می‌توانید در این بازی ببینید. در این بازی همچنین می‌توانید مواردی همچون نبرد با دیو سپید را در قلعه مازگاه تجربه کنید، ضحاک ماردوش را در البرزکوه به بند بکشید و رو در روی اسفندیار روئین تن بایستید؛ سیاه چاله‌ها را در جستجوی گنج‌های مدفون باستانی بکاوید و هیجان رودررو شدن با موجودات اساطیری را تجربه کنید. برخی از کارشناسان فناوری اطلاعات، میراث را بزرگترین بازی آنلاین پارسی خوانده‌اند. «گرافیک چشم‌نواز و حرفه‌ای برگرفته از معماری اصیل و کهن پارسی» از مهم‌ترین دلایل این کارشناسان است. میراث اولین بازی تحت مرورگر وب ایرانی است که در ساخت آن برای اولین بار از موتور آواراک به عنوان موتور پایه ساخت بازی‌های آنلاین استفاده شده است.

بازی پارساران

نام پارساران از عبارت «پارس یاران» به معنای «یاران پارس» گرفته شده است؛ این نام با ساختار بازی و ایرانی بودن آن هماهنگی کامل دارد. در سناریوی بازی پارساران سعی شده داستانی کاملا ایرانی به شیوه‌ی تاریخی اساطیری طراحی شود. این بازی، مربوط به یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخی ایران، یعنی دوره هخامنشیان است. در طراحی و ساخت بازی پارساران از تکنولوژی‌های روز برنامه نویسی تحت وب، همچون HTML 5 و XML استفاده شده است.

نتیجه گیری:

همان طور که می بینیم ساخت بازی های بومی متناسب با فرهنگ ایرانی طی سال های اخیر به شدت قوت گرفته و هر ساله شاهد بازی های بهتر و قدرتمند تر هستیم. از آن جایی که در آینده دیگر این سینما نیست که حرف اول را می زند و بازی های رایانه ای جای سینما را خواهد گرفت لذا رفتن به سمت تولید و حمایت از بازی های ایرانی امری است که همه باید به آن توجه کنند تا بتوان هر چه قدرتمند تر در این میدان حضور یافت. سرمایه گذاری مالی و فکری جدی و همچنین تبلیغات گسترده برای این صنعت، مهم ترین و اساسی ترین نیاز این صنعت در حال حاضر می باشد. اگر برای یک بازی ایرانی تبلیغات گسترده و کافی انجام نگیرد چگونه کاربران از وجود چنین بازی ای مطلع گردند و برای خرید آن به مغازه مراجعه کنند؟

چرا نباید در صدا و سیما – در شبکه هایی همچون پویا – برای این بازی ها تبلیغ نماید؟  از طرفی وقتی یک کاربر به مغازه ای برای دیدن بازی ها و انتخاب بازی مورد علاقه ی خود مراجعه می کند، از میان بازی های موجود کمتر بازی ایرانی به چشمش می خورد. متأسفانه در پخش این بازی ها نیز آن گونه که باید عمل نمی شود. پخش بازی ها باید به گونه ای صورت گیرد که کاربر ایرانی همان طور که بازی های مثل کانتر، وار کرافت، قلعه و ... را در هر مغازه ای می یابد، این بازی ها را نیز لا اقل در اکثر مراکز فروش بیابد.

اگر برای سازمان های حمایت کننده مقدور نیست می توانند از تعداد بازی های تحت حمایت خود بکاهند و در نتیجه هزینه های حمایتی را در این جهت سوق دهند. اگر کمیت بازی های ایرانی و تنوع آن ها زیاد باشد اگرچه خوب است اما آیا بهتر نیست که بازی های ایرانی کمی داشته باشیم اما کاملاً در بین کاربران شناخته شده باشد و به راحتی قابل دسترس باشد؟ در نتیجه به نظر می رسد علی رغم کارهای فراوان و خوبی که در سال های اخیر در مورد بازی های رایانه ای صورت گرفته هنوز نیازمند بازنگری در سیاست گذاری ها هستیم تا دچار هدر رفتن منابع و بازده پایین نشویم.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی