اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین


شما یا لاریجانی را نشناخته اید یا ساده لوحی می‌کنید

بر فرض که بازار منتظر توافق است، چرا دولت در این دو سال و نیم دست روی دست گذاشت

 چرا کم کاری خود را گردن تحریم می اندازید!؟

عده ای با کلیات و جزییات طرح پیشنهادی موافقند که خودشان می‌دانند و عده ای هم به تصور اینکه به کلیات رای دهند بعد در جزییات خواهند توانست پیشنهادات خود را جایگزین کنند به کلیات رای می دهند که من خطاب به گروه دوم می‌گویم شما یا آقای رئیس را نشناخته اید یا ساده لوحی می‌کنید برای اینکه فکر می‌کنید چیزی را می‌شود تصویب کرد و جایگزین آنچه کرد که کمیسیون امنیت ملی در صحن تقدیم کرده است. این تجربه در دو سه روز آینده مشخص می‌شود.


عده ای با کلیات و جزییات طرح پیشنهادی موافقند که خودشان می‌دانند و عده ای هم به تصور اینکه به کلیات رای دهند بعد در جزییات خواهند توانست پیشنهادات خود را جایگزین کنند به کلیات رای می دهند که من خطاب به گروه دوم می‌گویم شما یا آقای رئیس را نشناخته اید یا ساده لوحی می‌کنید برای اینکه فکر می‌کنید چیزی را می‌شود تصویب کرد و جایگزین آنچه کرد که کمیسیون امنیت ملی در صحن تقدیم کرده است. این تجربه در دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

گروه سیاسی - رجانیوز: الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس (۱۹ مهر ۹۴) و در جریان مخالفت با کیات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: تقاضا می‌کنم که موافقت‌ها و مخالفت‌ها با دقت انجام شود تا تصمیمی اتخاذ کنیم که برای خوشایند کسی نباشد.

به گزارش رجانیوز، وی افزود: اگر دولت احتیاج می‌دید که باید مصوبه‌ای از مجلس داده شود که براساس آنچه که در طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام پیشنهاد شده مورد تصویب قرار گیرد چرا چنین کاری نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی نمایندگان می‌گویند در تهیه طرح مذکور با شورای امنیت و فراکسیون‌های مختلف هماهنگی‌ها به عمل آمده است. بنده نه تابع فراکسیون‌های مختلف هستم و نه تابع شورای عالی امنیت ملی بنده تابع مصوبات،آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی هستم. قانون اساسی چنین اختیاری را به هیچ فراکسیونی و شورای عالی امنیت ملی نمی‌دهد. مجلس مطابق اصول قانون اساسی و مطابق آیین نامه داخلی باید به موضوع رسیدگی کند و طبق آیین نامه داخلی هم رسیدگی دو شوری است.

نادران اضافه کرد: وقتی طرحی دارای اهمیت است و زمانی که یک موافقتنامه مهم در دستور کار قرار می‌گیرد باید دو شوری مورد رسیدگی قرار گیرد و نه یک شوری.

وی افزود: به فرض که بازار منتظر تصمیمات برجام و تصویب و یا عدم تصویب آن باشد.دولت چرا معطل کرده و چرا وزرا دو سال و نیم است که دست روی دست گذاشته‌اند. آن زمانی که دولت دستشان نبود می گفتند ۲۰ درصد مشکلات کشور به تحریم‌ها مرتبط است امروز که دولت دستشان است از ابتدای کار دولت دست روی دست گذاشته‌اند و در حوزه اقتصادی کار را به جایی رسانده‌اند که وزرای دولت از ناکارآمدی و کم کاری و از فشاری که به اقتصاد کشور آمده دادشان درآمده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت:مسئولان دولتی می‌گویند که ما هر روز از تحریم‌ها ضرر می‌کنیم. اگر ما از تحریم‌ها هر روز ضرر می‌کنیم و در این دو سال و نیم مسئولیتش برعهده مسئولین دولتی است و از ۲۶ مهر به بعد برعهده دیگران است و مسئولیت کار تا ۲۶ مهر را چه کسی می‌پذیرد.

دولت مسئولیت و فشار اقتصادی و معیشتی را می‌پذیرد که مابقی ان را به گردن دیگران می‌اندازد.

نادران خاطرنشان کرد: دولت چرا ناکارآمدی خود را به گردن تحریم می‌اندازد. قرار بود اقتصاد مقاومتی اجرا شود چه شد.

وی افزود: اینکه در بند ۱ طرح پیشنهادی فتوای رهبر معظم انقلاب رهبری در حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای قانونی شده و این یعنی اینکه ما در مجلس مصوب می‌کنیم که فتوای رهبر معظم انقلاب درست است. را  قانونی  است و اشکالی ندارد این کار وهن ماست، وهن رهبری است و یا که داریم دیگران را بازی می‌دهیم. در پس این نوشته‌ها چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون ویژه بررسی برجام ۴۰ روز متن برجام را مورد رسیدگی قرار داد و گزارشی را منتشر و در صحن علنی مجلس قرائت کرد رد پای این گزارش در کجای طرح پیشنهادی مشاهده می‌شود. کمیسیون امنیت ملی باید پاسخ دهد اشکالاتی که در کمیسیون ویژه بررسی برجام مورد رسیدگی قرار گرفته کدام یک از دغدغه‌های مطرح شده در طرح پیشنهادی رفع شده است.

نادران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها مجلس هفتم را به خاطر وضع قانون الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس بین المللی  انرژی اتمی مصوب سال ۱۳۸۴ مورد تقدیر قرار دادند و مجلس در طرح پیشنهادی خود همین قانون و مصوبه سه ماه قبل مجلس که با هماهنگی  شورای عالی امنیت ملی و اعمال نظر رئیس و بعضی از بزرگان مجلس لغو می‌شود.

وی افزود: در قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای آمده است که طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی اگر بناست توافقنامه ای به تصویب برسد باید به صورت لایحه از مسیر دولت به مجلس بیاید و این مصوبه در طرح پیشنهادی جدید لغو می شود و این کرامتی است که از این طرح خارج می‌شود. طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام یک مصوبه است برای ذلت ایران و خط کشیدن بر روی همه آرمان‌های ملت ایران.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: عده ای با کلیات و جزییات طرح پیشنهادی موافقند که خودشان می‌دانند و عده ای هم به تصور اینکه به کلیات رای دهند بعد در جزییات خواهند توانست پیشنهادات خود را جایگزین کنند به کلیات رای می دهند که من خطاب به گروه دوم می‌گویم شما یا آقای رئیس را نشناخته اید یا ساده لوحی می‌کنید برای اینکه فکر می‌کنید چیزی را می‌شود تصویب کرد و جایگزین آنچه کرد که کمیسیون امنیت ملی در صحن تقدیم کرده است. این تجربه در دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی