اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

پایگاه اطلاع رسانی سرباز گمنام

اَلسَلامُ عَلَیک یا اَبا عَبدالله الحُسین

 


علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه آنچه از نتیجه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 حاصل می‌شود باید مصالح کشور را تامین کند گفت: بدبینی ما به دشمن از همان روز اول مذاکرات خیالی نبوده و ناشی از جنایت بی‌شماری بوده که در طی سال‌ها بر ملت‌ ما روا داشته بودند.

وی سابقه ذهنی و رفتارهای نظام سلطه را موجب تشدید این بدبینی در طول مذاکرات برشمرد و اظهار داشت: ما صادقانه وارد عرصه مذاکرات شده و سرمایه ملی خود را برای دستیابی به نتیجه به کار گرفتیم اما نظام سلطه قائل به حق و حقوق ملت ایران نیست.

زاکانی از لزوم طی مسیر قانونی برای تائید جمع‌بندی وین سخن گفت و افزود: هنوز این مسیر طی نشده است اما آمریکایی‌ها خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند و هرجا هم که کوتاه آمده اند به نحوی آن‌را در جای دیگری جبران کرده‌اند تا زمینه برای بهانه‌جویی‌هایشان فراهم باشد.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت که تا ساعاتی دیگر به رای گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما اکنون با یک قطعنامه زودرس و مبتنی بر برجامی هستیم که هنوز مسیر قانونی خود را در داخل کشور طی نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است این جمع‌بندی در مجلس و شورایعالی امنیت ملی تائید شود و شاید هم به واسطه مضراتی که برای منافع ملی دارد که هم اکنون نیز در متن آن مشهود است تائید نشود؛ در این صورت برجامی که هنوز مراحل قانونی را پشت سر نگذاشته است چگونه مبنایی برای مصوبه سازمان ملل خواهد شد؟

وی با یادآوری قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت که حریم امنیتی کشور را مورد خدشه قرار می‌داد اضافه کرد: تا زمانی که متن جمع‌بندی وین توسط مجلس و شورایعالی امنیت ملی تصویب‌ نشود شورای امنیت حق صدور قطعنامه بر مبنای آن را ندارد.

زاکانی بر تمکین همه گروه‌های داخلی به مصالح ملی کشور تاکید کرد و گفت: همان طور که پیش‌تر نیز بارها شاهد بودیم وحدت ملی کمک بسیاری به پاسداشت منافع و مصالح در عرصه بین‌المللی کرده است و اکنون نیز می‌باید با پرهیز از نگاه قشری دست به دست هم دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این برجام در نگاه اول از برخی خطوط قرمز ما عبور کرده است و نمایندگان مجلس خود را موظف می‌بینند که مبتنی بر قانونی که در جهت صیانت از دستاوردهای هسته‌ای تصویب شد و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است از منافع ملی و فناوری هسته‌ای پاسداری کنند.

انتهای پیام/

  • سرباز گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی